Kilka słów o… słowach, czyli jak pisać treści na stronę internetową

Kilka słów o… słowach, czyli jak pisać treści na stronę internetową
Data dodania: 31.03.2021
Czas czytania:
Autor: webiso

PAMIĘTAJ O STRUKTURZE GAZETY

Jeżeli czytasz prasę, zapewne wiesz, że już na pierwszej stronie umieszczane są najważniejsze informacje, dodatkowo są one często opatrzone wyróżniającym się nagłówkiem. Analogicznie powinniśmy działać w Internecie.

Nagłówki to coś, na co jako pierwsze zwracamy uwagę, szybko skanując wzrokiem stronę tekstową. To właśnie po ich szybkiej analizie oceniamy, czy w tekście znajdzie się to, czego szukamy. Co za tym idzie: stosuj chwytliwe nagłówki, jednak zawsze informujące o tym, o czym będzie tekst/akapit.

Pamiętaj, że to właśnie w tym miejscu powinny znaleźć się słowa kluczowe, po których internauta powinien odnaleźć artykuł/stronę. Nagłówki mają bardzo duży wpływ na proces pozycjonowania.

Dla cierpliwych internautów kluczowe będą leady, czyli krótkie wstępy poprzedzające główną treść. Muszą być one niejakim streszczeniem tekstu lub wyjaśnieniem, o czym on będzie, w przypadku gdy stosujesz nieoczywiste tytuły.

Do oznaczenia kluczowych fragmentów tekstu stosuj: pogrubienia, pochylenie czcionki i podkreślenia. Możesz szybko przeskanować ten tekst, skupiając się tylko na pogrubieniach. Dzięki temu ekspresowo poznasz podstawowe informację, które chcę Ci przekazać.

Bardzo docenianie przez internautów są wypunktowania. Głównie dlatego, że zmuszają nas do stosowania krótkich zdań, które są najszybsze w przyswojeniu i wygodne w odbiorze podczas typowego dla Internetu „skanowania wzrokiem”.

ŁATWA W ODBIORZE, NIESKOMPLIKOWANA TREŚĆ

Zwykle Internauci szukają w sieci konkretnych informacji, rzadziej artystycznych tekstów, w których stosuje się skomplikowane słownictwo czy długie, opisowe zdania. Jak więc przygotować tekst informacyjny?

  1. 1. Stosuj krótkie zdania, jak najmniej złożone.
  2. 2. Zrezygnuj z wyszukanego słownictwa, jednak pamiętaj, by nie było ono ubogie.
  3. 3. Zadbaj o to, aby akapity były krótkie, ale treściwe.
  4. 4. Przeczytaj ponownie tekst i wyeliminuj niepotrzebne słowa. Najczęściej są nimi przymiotniki, których w mowie potocznej zwykliśmy nadużywać.
  5. 5. Najważniejsze napisz na początku. Nawet w przypadku książek często rezygnujemy z przeczytania wstępu, a co dopiero w Internecie, gdzie działamy bardzo szybko!
  6. 6. Jeżeli są informacje, które chciałbyś wyróżnić, przekaż je w formie graficznej – przykładem takiego rozwiązania są często ikony korzyści. W przypadku opracowywania wyników badań sprawdzą się tabele i wykresy, które są bardzo lubiane przez internautów.

W przypadku długich artykułów, które najczęściej publikowane są na stronach internetowych o charakterze naukowym lub technicznym, sprawdzą się również:

  • podsumowania – całego tekstu, lub niekiedy nawet każdego z akapitów,
  • podział na rozdziały, najlepiej z klikalnym spisem treści, przenoszącym do danego fragmentu tekstu.

O CZYM PISAĆ – PODPOWIEM CI!

W tekstach, które zamieścisz na stronie główniej i innych podstronach swojej witryny, przedstaw swoją ofertę. Nie zapomnij o języku korzyści. Zmień myślenie – Twoi klienci zwykle nie kupują produktu/usługi, lecz realizują swoją potrzebę. Nie zapomnij zatem napisać o tym, jakie potrzeby spełnia rzecz, którą im oferujesz.

W przypadku tekstów poradnikowych czy aktualności możesz pisać o nowościach w branży lub (najlepiej) odpowiadać na pytania, które najczęściej zadają Ci klienci.

Na zupełny brak weny mamy dla Ciebie jeszcze jedno rozwiązanie. Skorzystaj z darmowych programów, które wskażą Ci potencjalne słowa kluczowe. Przykładem takiego programu jest keywordtool.io – po wpisaniu w nim hasła związanego z Twoją branżą otrzymasz listę bardziej złożonych słów, które mogą pomóc Ci określić temat tekstu. W innej zakładce znajdują się pytania, które często wpisują Internauci w wyszukiwarkę Google – one również stanowią cenne źródło inspiracji.

WYKORZYSTAJ ZAINTERESOWANIE, KTÓRE UDAŁO CI SIĘ ZDOBYĆ

Jeżeli udało Ci się zdobyć zainteresowanie czytelnika, zaproś go teraz do innych podstron swojej strony internetowej. Karta tekstowa to miejsce, w którym warto umieścić przyciski akcji.

Opisujesz działanie jakiegoś produktu? Zamieść link właśnie do niego! A może w ramach jednego akapitu skrótowo podejmujesz temat, który szerzej został opisany w innym artykule? Koniecznie zaproś czytelnika do dalszej lektury. W ten sposób internauta spędza na Twojej stronie więcej czasu – co nie tylko wpływa na to, że Twoja marka zostaje w jego pamięci, ale również wydłuża średni czas trwania sesji, co ma pozytywny wpływ na proces pozycjonowania.

Brzmi ciekawie? Umów się na 30 minutową bezpłatną konsultację, wspólnie sprawdzimy czy to ma sens w Twojej firmie.

Krzysztof Domiński

Bezpłatna konsultacja

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą i sprawdzimy co możemy dla Ciebie zrobić.

Tel: +48 12 350 25 05Mail: kontakt@webiso.pl