Villa Gorgona
Od inspiracji do projektu, czyli jak zrobić dobre logo?
Poznaj historię powstania i symbolikę logo willi w malowniczej Toskanii - Villi Gorgona.
Dla kogo pracowaliśmy?
Villa Gorgona
O firmie
Villa Gorgona to urokliwe i zabytkowe miejsce we włoskiej Toskanii. Powstało w 1848 roku i do dzisiaj zachwyca odwiedzających ciszą i malowniczymi widokami.
Branża
Branża turystyczna, wynajem willi w malowniczej Toskanii.
Historia nazwy
Wyzwanie
Zgłosił się do nas klient, który dokonał ciekawej inwestycji. Kupił osiemnastowieczny zabytkowy dom we włoskiej Toskanii. Dom ten miał już w tym czasie swoją nazwę -Villa Gorgona. Poza malowniczymi widokami przyrody i winnic w okolicy jest stamtąd widok na Wyspę Gorgonę, czyli ostatnią wyspę więzienną we Włoszech. Mieszkańcy tej okolicy mówią, że z lotu ptaka przypomina ona wyłaniającą się z morza twarz. Sama nazwa wyspy wywodzi się od postaci z mitologi greckiej. Według niej Gorgony były groźnymi siostrami o przerażającym wyglądzie. Jedną z najbardziej znanych sióstr jest Meduza - kobieta z włosami w kształcie jadowitych węży zamieniająca swoim spojrzeniem każdego w kamień.
Kiedy przystąpiliśmy do realizacji logo, klient oczekiwał, że to właśnie mityczna gorgona - kobieta z wężami zamiast włosów - posłuży za inspirację dla logo.
Jak powstawało logo
Pojawiło się przed nami dość wymagające zadanie. Stworzenie logo, które będzie połączeniem mitologicznej postaci zamieniającej ludzi w posąg z ciepłym klimatem willi, którą miały odwiedzać rodziny z dziećmi.
Po głębszej analizie pojawił się nam koncept na logo dla Villi Gorgona, który opisaliśmy w hasłowy sposób:
- elegancki, delikatny font, który złagodzi słowo “Gorgona”
- głowa Meduzy jednak z włosami zamiast węży, które mają negatywne skojarzenia
- nadanie kobiecie sympatycznego wyrazu twarzy
- kolorystyka dostosowana do otrzymanych zdjęć kamienicy i okolic
Z tymi wytycznymi przystąpiliśmy do przygotowania dwóch propozycji graficznych.
Pierwsza z nich to postać o bardziej podłużnej twarzy, która dodawała jej powagi. Propozycją otoczenia kolorystycznego stała się zieleń, niczym z włoskich winnic. Napis natomiast stanowił kwintesencje prostoty, gdzie font nie posiadała zbędnych ozdobników.
Druga nasza propozycja prezentowała więcej spokoju. Sama postać Gorgony przez łagodniejsze rysy twarzy i prostsze włosy zyskała bardziej harmonijny i subtelny wygląd. W tym wypadku wykorzystaliśmy bardziej wersalikowy font dodający elegancji. Kolorystyka przywodzi na myśl zachodzące słońce i burgund wina, w obrazowy sposób oddając nastrojowe wieczory, które można spędzić w willi.
Wybór ostatecznego logo pozostawiliśmy oczywiście klientowi, a my zajęliśmy się przygotowaniem strony, która będzie z nim spójna.
Ostateczna wersja logo
- Pracowaliśmy nad strategią komunikacyjną - zastanawialiśmy się kto jest klientem oraz czego szuka w Toskanii
- Zastosowaliśmy kolorystykę wpływającą na wyobraźnię odbiorcy
- Dopasowaliśmy font nadający elegancji i łagodzący nazwę
- Postać kobiety pozwoliła nawiązać do historii obiektu i zaprezentować spokój tego miejsca
Strona internetowa
Na podstawie przygotowanego logo stworzyliśmy stronę, która jest spójna z całą identyfikacją wizualną marki. Podkreśla charakter miejsca i przyciąga nowych odwiedzających.