Pozycjonowanie stron www Kraków

Pozycjonowanie Kraków – powierz je najlepszym

„Pozycjonowanie” to, najogólniej mówiąc, działania, które mają na celu wypromowanie witryny na podstawie słowa lub wybranych słów kluczowych. Pozycjonowanie jest doskonałym sposobem na to, aby zwiększyć ruch na stronie, co w dłuższej perspektywie przekłada się na większą konwersję oraz zbudowanie świadomości naszej marki w Internecie.

Jak skutecznie przeprowadzić działania SEO, ile zajmują one czasu i z jakimi kosztami trzeba się liczyć?

Rodzaje pozycjonowania stron internetowych

Pozycjonowanie może być działaniem ukierunkowanym na dotarcie do grupy odbiorców w danym regionie geograficznym – jest to tak zwane pozycjonowanie lokalne – lub też może być działaniem globalnym. Zasadniczo słowa kluczowe, na bazie których będziemy pozycjonować stronę, będą w obu przypadkach takie same. Z drobną różnicą – we frazach lokalnych powinno pojawić się słowo wskazujące na miejsce, którego dotyczą.

Weźmy za przykład choćby frazę „pozycjonowanie”. W przypadku pozycjonowania globalnego samo to słowo kluczowe w zupełności wystarczy, jeśli jednak chcemy zaznaczyć, że nasza działalność dotyczy konkretnego miasta czy obszaru, napiszemy na przykład „pozycjonowanie Kraków” lub „pozycjonowanie Małopolska”.

Podsumowując, mamy:

Pozycjonowanie lokalne

dotyczy wybranego regionu/miasta, czyli np. pozycjonowanie w Krakowie lub pozycjonowanie w Małopolsce;

Pozycjonowanie globalne

dotyczy całego Internetu i nie wymaga pre- ani sufiksów, czyli np. „pozycjonowanie stron internetowych”.

pozycjonowanie-lokalne
pozycjonowanie-globalne

W obydwu przypadkach można wykorzystać także metodę „długiego ogona”, czyli „longtail”. Na czym ona polega? To proste – pozycjonowanie w tym przypadku opiera się kilku słowach kluczowych. A więc na przykład „pozycjonowanie Kraków” zmienimy na „pozycjonowanie stron internetowych Kraków” lub „optymalizacja stron internetowych Kraków”. Przy longtailach globalnych będzie tak samo, ale bez „Krakowa”, czyli np. samo „pozycjonowanie stron internetowych” lub „skuteczne pozycjonowanie witryn www”.

Ale uwaga – podobnie jak słowa kluczowe, także „długie ogony” mają mniej i bardziej popularne frazy. Również w ich przypadku trzeba wybrać te nie tylko najlepiej dopasowane, ale przede wszystkim cieszące się największym zainteresowaniem internautów.

Pozycjonowanie sklepów internetowych (e-commerce)

Pozycjonowanie sklepów internetowych przeprowadzane jest najczęściej za pomocą wspomnianej metody long tail. Szczegółowe frazy sprawdzają się w każdym aspekcie e-commerce, ponieważ pozwalają na precyzyjne określenie poszukiwanego produktu lub usługi. Jak pokazują także badania – i doświadczenie – bardzo pozytywnie wpływają na generowanie ruchu, a także odczuwalnie zwiększają szanse konwersji. Ale same słowa kluczowe to nie wszystko. Trzeba mieć także na uwadze to, co interesuje potencjalnych klientów.

pozycjonowanie-sklepow-internetowych

Dlatego sklepy online bardzo chętnie wzbogacają swoje strony o różnego rodzaju rankingi, zestawienia oraz porównania. Nie tylko dają one praktyczną wiedzę dla odwiedzających, ale są również doskonałą okazją do tego, aby wplatać w nie słowa oraz frazy kluczowe – zarówno zwykłe, jak i „długie ogony”. Nikogo nie dziwią także prowadzone przez sklepy oraz platformy handlowe blogi, które umożliwiają wprowadzenie kolejnych keywordsów. Dlatego chcąc dokonać optymalizacji strony w obszarze e-commerce, powinno zadbać się nie tylko o wysokiej jakości produkty i usługi, ale również o odpowiednie ich zaprezentowanie na naszej witrynie.

Na czym polega skuteczne pozycjonowanie?

Wiemy już, że pozycjonowanie odbywa się za pomocą odpowiednio dobranych słów kluczowych (zwykłych lub longtail) – pozostaje jednak pytanie, jak to zrobić w sposób skuteczny? Nie jest to najłatwiejsze zadanie, gdyż wymaga szeregu działań, które bezpośrednio się ze sobą łączą. Ich wdrożenie we właściwej kolejności poskutkuje wywindowaniem witryny w wynikach wyszukiwania Google. Należy jednak zaznaczyć, że w przypadku każdego rodzaju pozycjonowania na pierwsze efekty trzeba poczekać co najmniej kilka miesięcy – dlatego niezależnie od tego, czy interesuje Cię pozycjonowanie Kraków, pozycjonowanie krajowe czy pozycjonowanie globalne, cierpliwość jest w przypadku SEO niezbędna.

Można wyróżnić trzy fundamentalne czynności podczas pozycjonowania. Są to:

  • audyt SEO – czyli sprawdzenie wszystkich czynników wpływających na pozycję strony oraz wykrycie ewentualnych niedociągnięć;
  • wdrożenie – czyli właściwa optymalizacja, a więc wzbogacenie witryny o odpowiednie treści, które skutecznie pomogą jej zaistnieć w sieci;
  • utrzymywanie wyników – a więc czynności mające na celu utrzymanie pozytywnych efektów poprzednich działań.

Pozycjonowanie Kraków – jak robimy to w Webiso?

W Webiso mamy duże doświadczenie związane ze skutecznym pozycjonowaniem stron internetowych, dlatego jeśli interesuje Cię pozycjonowanie Kraków – warto zlecić to zadanie właśnie nam.

W jaki sposób udaje się nam osiągnąć skuteczne rezultaty, dające naszym Klientom pełną satysfakcję? Odpowiedź jest prosta – działamy kompleksowo. Ponieważ doskonale zdajemy sobie sprawę z rozległości tematu, nie pomijamy najmniejszego nawet detalu – a to właśnie one mają często wpływ na powodzenie całego procesu. W przypadku pozycjonowania naturalnego, czyli organicznego, podejmowane przez nas działania to:

wstępny audyt SEO

badamy istniejącą stronę pod kątem treści oraz ich wpływu na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania; to pozwala nam na dokładną ocenę tego, co działa pozytywnie, a co trzeba zmienić;

analiza konkurencji

ponieważ dobrze wzorować się na najlepszych, za pomocą specjalistycznych metod sprawdzamy, w jaki sposób swój sukces osiągnęły strony o podobnej tematyce, znajdujące się na czołowych pozycjach wyszukiwarki. Podpatrzenie najlepszych praktyk, a następnie wdrożenie ich na stronie Klienta pozwoli na wzmocnienie procesów pozycjonowania witryny;

optymalizacja techniczna on-site

kod strony decyduje o jej responsywności, szybkości ładowania oraz działania. Sprawdzamy, co należy w nim poprawić lub zoptymalizować, aby Google nie miało do niego zastrzeżeń;

dobór odpowiednich fraz kluczowych

zarówno pozycjonowanie globalne, jak i pozycjonowanie Kraków wymagają użycia odpowiednich słów kluczowych. Ponieważ mamy dostęp do wszystkich niezbędnych do ich ustalenia narzędzi analitycznych, zaproponujemy najlepsze frazy – najlepiej dopasowane do profilu strony oraz do tego, co chce osiągnąć Klient;

analiza SXO

aby strona była popularna, a internauci chętnie z niej korzystali, niezbędne są mechanizmy jej przyjaznej obsługi. Przyglądamy się dokładnie interfejsowi i doradzamy, w jaki sposób go zmienić, aby każda osoba odwiedzająca stronę miała pełną satysfakcję z poruszania się po niej;

optymalizacja grafik

zbadamy jakość umieszczonych na stronie obrazów oraz sprawdzimy, czy mają atrybuty „alt”, czy nie ważą zbyt dużo oraz czy są oryginalne – co jest również istotne dla Google. Pomożemy w znalezieniu podpisu, dzięki któremu roboty indeksujące będą widzieć, czego dany obraz dotyczy, co z kolei wpłynie pozytywnie na wyniki wyszukiwania w Google Grafika;

rozbudowa i optymalizacja treści na stronie

dostarczamy przygotowane przez profesjonalnych copywriterów treści, które umieszczamy na stronie Klienta. Mogą to być teksty wypełniające sekcje na stronie, opisy produktów lub usług, ale też dłuższe artykuły blogowe – wszystkie je nasycimy frazami kluczowymi, które będą pracować na podniesienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

optymalizacja profilu Google Moja Firma

każda firma, który chce uchodzić za wiarygodną w oczach internautów, powinna mieć swoją wizytówkę w Google Moja Firma. Podobnie jak w przypadku contentu na stronie, także i tutaj należy zadbać o wysoką jakość prezentowanych treści – pamiętajmy, że wizytówka Google często decyduje o pierwszym wrażeniu, jakie wywrzemy na odbiorcy. Dlatego warto dopilnować, aby znalazły się w niej wiarygodne opisy i zdjęcia oraz na bieżąco aktualizować dane kontaktowe i adresowe w razie jakichkolwiek zmian;

linkbuilding (pozyskiwanie linków)

jest to aspekt, o którym często zapominają osoby odpowiedzialne za witrynę, a który ma kolosalne znaczenie dla Google. Im więcej stron będzie linkować do witryny Klienta, za tym godniejszą polecania uzna ją Google i tym wyżej umieści na liście wyników wyszukiwania. Szczególnie trudno pozyskać link dopiero startującym stronom, gdyż stosunkowo mało kto o nich wie, i, co za tym idzie, nie są zbyt często linkowane na innych witrynach. Ich właściciele jednak nie muszą się tym martwić – z przyjemnością zbudujemy dla nich bazę wartościowych linków, najlepiej dopasowanych do profilu ich witryny.

Podczas każdego etapu działań SEO zajmujemy się bieżącą analizą wyników prowadzonych prac, do czego wykorzystujemy eksperckie narzędzia. Pozwala nam to wprowadzać w czasie rzeczywistym niezbędne zmiany oraz poprawki w procesie, tak, by nasz Klient jak najszybciej mógł się cieszyć efektami zgodnymi z wstępnymi założeniami. Jednak warto uprzedzić – uzyskanie pierwszych widocznych efektów zarówno pozycjonowania globalnego, jak i pozycjonowania Kraków czy pozycjonowania Warszawa wymagają co najmniej kilku miesięcy. Dobre pozycjonowanie można przyrównać do pracy ogrodnika – po posadzeniu rośliny musi minąć jakiś czas, aby wzeszła i wydała owoce.

Pozycjonowanie Kraków – jakie przyniesie korzyści Twojej firmie?

Zwiększ widoczność witryny

Chociaż pozycjonowanie wymaga cierpliwości, to jego efekty utrzymują się przez długi czas. Widoczność witryny w Google ulega znacznej poprawie, a to przekłada się na możliwość dotarcia do większej liczby internautów. Zastosowanie odpowiednich słów kluczowych sprawia, że na stronę trafiają te osoby, które szukają dokładnie tego, co masz im do zaoferowania. To z kolei zwiększa szansę na to, że spędzą na niej czas oraz zdecydują się skorzystać z Twojej oferty lub dokonają zakupu Twojej usługi lub produktu (jeśli coś na niej sprzedajesz). Aby tak jednak się stało – muszą na nią trafić, a to z kolei uda się dzięki odpowiedniemu wypozycjonowaniu. I tak koło się zamyka.

Wyprzedź konkurencję

Ponadto w przypadku dużej konkurencji lokalnej odpowiednie wypozycjonowanie przełoży się na przewagę nad konkurencją. Dotyczy to zwłaszcza dużych miast, w których w każdej branży działa wiele firm oferujących usługi podobne do naszych. Dlatego wspomniane wcześniej „pozycjonowanie Kraków” umożliwi wypromowanie się na tle konkurencji w stolicy Małopolski.

Na tym jednak nie koniec – możesz nawet wypromować się na terenie wybranej przez siebie dzielnicy Twojego miasta. A jeśli już raz trafisz na czołowe miejsce – pomożemy Ci pozostać tam na długo. Dlatego tak ważne jest, aby wdrożyć odpowiednie działania, a następnie czekać na efekty i je podtrzymywać.

Świadomie zarządzaj budżetem

Równie istotny jest aspekt ekonomiczny. Pozycjonowanie to działanie na dłuższą metę bardziej opłacalne od reklam, efekt zaś jest podobny – internauci znajdują w wyszukiwarce informacje o Twojej stronie oraz prowadzonej przez nią działalności. Dzięki temu wszelkie wydatki poniesione na pozycjonowanie powinny zwrócić się w stosunkowo krótkim czasie. Jest to dobre rozwiązanie zarówno dla już istniejących witryn, jak i tych nowych. Można nawet powiedzieć, że w perspektywie długofalowej optymalizacja przyniesie oszczędności – jeśli bowiem sprawi, że ruch na Twojej stronie będzie duży, nie ma sensu inwestować w dodatkowe reklamy, prawda?

Najczęściej zadawane pytania

Czym się różni SEO od SEM?

SEO to nastawiony na długofalowe działanie proces, na który składa się szereg czynności. Jednak często w ofertach agencji zajmujących się pozycjonowaniem oraz w artykułach dotyczących tych działań pojawia się drugi skrót – SEM. Czym SEM różni się od SEO? SEM jest połączeniem SEO oraz PPC. Jest to niejako suma działań organicznych, czyli klasycznego pozycjonowania, z efektami kampanii reklamowych takich jak Google Ads. Dużą zaletą SEM jest natychmiastowe wyświetlanie reklam Twojej strony – dlatego warto pomyśleć o wykorzystaniu go podczas oczekiwań na efekty pozycjonowania organicznego.

Kto powinien skorzystać z SEO?

Odpowiedź jest prosta – każdy właściciel strony internetowej, któremu zależy na pozyskaniu ruchu oraz osiągnięciu konwersji. Dzięki zastosowaniu pozycjonowania witryna staje się widoczna, co pozwala na dostrzeżenie jej przez potencjalnych użytkowników. Dotyczy to zwłaszcza nowych miejsc w sieci, jednak nawet jeśli prowadzi się działalność przez dłuższy czas i ma pewną pozycję na liście wyników wyszukiwania, także warto pomyśleć o pozycjonowaniu – konkurencja bowiem nie śpi i jeśli nie będziemy konsekwentnie dbać o widoczność strony w Internecie, może ona zacząć szybko spadać na dalsze pozycje.

Co wpływa na pozycję w rankingu Google?

Do czynników decydujących o tym, na której pozycji znajdzie się Twoja witryna, należą m.in.: słowa kluczowe, optymalizacja kodu strony i jej responsywność, a także jej przyjazna obsługa, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, prawidłowe podpisy pod grafikami, opinie internautów, użyteczność i merytoryczność zawartych na stronie treści. To nierozerwalnie powiązane ze sobą czynniki, mające wpływ na całokształt tego, na której pozycji w wyszukiwarce wyświetla się dana strona. Dlatego tak ważne jest, aby dbać o nie wszystkie i nie zaniedbywać żadnego z nich.

Co składa się na koszt SEO?

Jeśli jesteś właścicielem strony i interesuje Cię pozycjonowanie, z pewnością istotną kwestią jest dla Ciebie koszt działań SEO. I słusznie – trzeba wiedzieć, ile się zapłaci oraz – tak naprawdę – za co. Tutaj jednak odpowiedź nie będzie jednoznaczna – nie ma jednej ceny za wypozycjonowanie witryny. Koszt ten różni się w zależności od szeregu czynników i dopiero one składają na całokształt wydatków. Co ważne, Ty także masz wpływ na cenę – a właściwie to, jakie masz wymagania. Wypromowanie na przykład lokalnej pizzerii będzie znacznie tańsze od wypozycjonowania sklepu z odzieżą prowadzącego sprzedaż na terenie całego kraju.

Co dokładnie składa się na koszt pozycjonowania? Można tutaj wymienić następujące elementy:

  • wielkość strony (liczba podstron i innych elementów);
  • liczba słów kluczowych, które należy ustalić i przeanalizować;
  • ilość i rodzaj treści niezbędnych do wdrożenia na stronie wraz z ich odpowiednią strukturą (nagłówki itp.);
  • ilość treści umieszczanych na stronie regularnie (np. co miesiąc), np. w postaci wpisów blogowych;
  • ilość i rodzaj działań związanych z techniczną optymalizacją strony;
  • konfiguracja specjalistycznych narzędzi dla klienta (jak Google Analytics);
  • analiza konkurencji;
  • liczba pozyskanych linków;
  • monitorowanie linków oraz fraz;
  • sporządzanie raportów i rekomendacji.

Narzędzia i programy wykorzystywane w pracy agencji SEO

Aby pozycjonowanie przyniosło oczekiwane rezultaty, niezbędne jest wykorzystanie specjalistycznych narzędzi. Znamy je doskonale i używamy ich na co dzień, aby nasze działania SEO byłby jak najbardziej świadome i celowe.

Niektóre z narzędzi do pozycjonowania są powszechnie znane, innymi posługują się wyłącznie fachowcy. Wśród tych bardziej rozpoznawalnych znajdują się oczywiście narzędzia dostarczone przez Google, a także rozwiązania, które od lat cieszą się w branży SEO bardzo dużą popularnością. Niemożliwe jest oczywiście, aby wymienić je wszystkie, dlatego ograniczymy się tutaj tylko do tych najczęściej używanych w naszej codziennej pracy:

  • Semstorm – doskonałe narzędzie do znajdowania słów kluczowych oraz sprawdzania ich popularności wśród internautów. O tym, jak często jest wykorzystywane, może świadczyć fakt, że jest nazywane „niezbędnikiem marketingowca”.
  • Google Analytics – jedno z podstawowych narzędzi analitycznych, dzięki któremu precyzyjnie ocenia się ruch na stronie oraz to, co przyciąga na nią użytkowników.
  • Google SearchConsole – wyczerpująca analiza ruchu oraz źródeł jego pochodzenia, a także przesyłane bezpośrednio od Google informacje o tym, co sprawia problemy użytkownikom witryny.
  • Senuto – zaawansowane narzędzia do działań SEO oraz planowania treści. Możemy tu dokonać m.in. analizy SERP (wyników wyszukiwania) oraz wspomóc się przy planowaniu odpowiednich treści.
  • GT Metrix – fachowe narzędzie umożliwiające sprawdzenie wydajności witryny oraz podpowiadające rekomendacje, które pozwalają ulepszyć osiągnięte rezultaty.
  • Brandle – narzędzie ułatwiające prowadzenie działań promocyjnych w Internecie.

Oczywiście to tylko wybrane przykłady. Podsumowując – korzystamy z narzędzi, które są najbardziej przydatne na tych obszarach, jakie nas w danej chwili interesują. A ponieważ używamy ich od lat, potrafimy dowiedzieć się dzięki nim wszystkiego, co jest nam potrzebne. W efekcie mamy wiedzę niezbędną do przeprowadzenia właściwych działań.

narzedzia-seo

Ciekawostki o SEO

Jaka jest historia SEO? Można uogólnić, że potrzeba pozycjonowania stron www pojawiła zaraz po upowszechnieniu Internetu w drugiej połowie lat 90. XX wieku. Jak i w każdej innej branży, tak i tutaj miało miejsce mnóstwo zdarzeń, które zaowocowały powstaniem szeregu ciekawostek, zabawnych faktów czy po prostu mitów. Zebraliśmy poniżej historie, które mogą pokazać, jak zmieniało się podejście do SEO na przestrzeni lat, oraz teorie, które przez wiele lat były uznawane niemal za „prawdy objawione”, a w rzeczywistości okazały się mitami – wcześniej jednak uwierzyło w nie wielu marketingowców.

Gwarancja wysokiej pozycji za pieniądze

Wiele osób zajmujących się pozycjonowaniem wierzyło – i być może niektórzy nadal w to wierzą – że wysokie pozycje na liście wyników wyszukiwania można uzyskać, po prostu kupując je od Google. Jest to efekt tego, że linki sponsorowane zawsze wyświetlane są na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce; być może teoria ta wynika również z zazdrości tych, którym nie powiodło się skuteczne wypozycjonowanie swojej strony. Google nigdy nie handlowało miejscami na liście wyników i nic nie wskazuje na to, aby kiedykolwiek miało to zrobić. Jedyną drogą dla osiągnięcia wysokich miejsc w rankingu stron pozostaje regularne i konsekwentne prowadzenie działań z zakresu SEO.

Google zmienia swoje algorytmy na bieżąco

Gdy Google wprowadzało nowe algorytmy, obowiązywały one przez lata. Każda kolejna zmiana potrafiła postawić wszystko na głowie – to, co było ważne do tej pory, okazywało się mniej istotne, a zupełnie nowe czynniki zaczynały decydować o tym, kto znalazł się na czele wyników. Jednak powodowało to zbyt duże zamieszanie nawet dla samego Google, toteż od czasu wprowadzenia algorytmu o wdzięcznej nazwie „Pingwin” wszystkie zmiany są wdrażane w czasie rzeczywistym. Dzięki temu większość stron zachowuje swoje pozycje, a ich właściciele mają czas na dostosowanie ich do wprowadzonych nowości.

Wysoka pozycja w Google wymaga ciągłej pracy

Wspomnieliśmy wcześniej, że owoce pozycjonowania są długotrwałe. I jest to prawda, ale nie oznacza to, że efekt będzie wieczny – choćby z powodu wspomnianego przed chwilą, czyli zmian wprowadzanych przez samo Google. Nie można również zapomnieć o tym, że konkurencyjne firmy także prowadzą działania SEO – między innymi po to, aby przegonić nas na liście wyników. Dlatego wypozycjonowanie strony to dopiero połowa sukcesu – gdy już to osiągniemy, należy nieustannie dbać o to, aby utrzymać się na szczycie jak najdłużej. Na szczęście największy wysiłek wykonywany jest na początku, tak więc gdy osiągniemy już wysoką pozycję, dalsza praca sprowadza się do monitorowania strony i utrzymywania jej w czołówce.

Stronę można wypozycjonować samodzielnie, ale…

Każdy może wypozycjonować swoją stronę i nie jest to żadna tajemnica – nawet w tym tekście zdradzamy, jak to działa. Pojawia się jednak pewno „ale”. Po pierwsze – znajomość tematu. Nie każdy ma czas i możliwości, aby korzystać z wymienionych przez nas wcześniej narzędzi. Po drugie – trzeba umieć się poruszać po kodzie strony na tyle, aby można było samodzielnie przeprowadzić proces jego optymalizacji. Po trzecie – SEO wymaga zaplanowanych działań, na które należy poświęcić pewien czas. Większość osób samodzielnie prowadzących strony staje zatem przed wyborem: albo rozwój witryny, albo jej optymalizowanie. Dlatego lepiej powierzyć to zadanie fachowcom – i to od nich oczekiwać efektów.

Koszty i budżet potrzebny na pozycjonowanie

Powyżej wymienialiśmy czynności składające się na SEO i zarazem wpływające na całościowy koszt procesu pozycjonowania. Jaką kwotą musimy zatem dysponować, jeśli chcemy podnieść widoczność naszej witryny?

Nalży tutaj przede wszystkim zauważyć, że każda agencja posiada swoje własne stawki za wszystkie wymienione czynności, co jeszcze bardziej utrudnia ustalenie przeciętnej ceny. Można jednak ogólnie założyć, że cena za kompletną usługę będzie wahać się w zakresie od kilkuset do kilku tysięcy złotych. W Webiso oferujemy stawki dopasowane do Twoich możliwości i odpowiadające branży, w której działasz. Niezależnie więc od tego, czy interesuje Cię pozycjonowanie Kraków czy pozycjonowanie globalne, SEO to inwestycja, na którą będziesz mógł sobie pozwolić. Warto przy tym podkreślić, że każdego Klienta traktujemy indywidualnie, proponując mu optymalne, indywidualne rozwiązania dostostosowane do jego potrzeb.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne w Krakowie?

Podobnie jak w przypadku innych rodzajów pozycjonowania, także i tutaj stawki uzależnione są od szeregu czynników. Możemy wymienić tu liczbę fraz, jaka ma zostać użyta – ta z kolei zależy od specyfiki prowadzonej działalności. Tak więc pozycjonowanie Kraków będzie kosztować inaczej, gdy prowadzi się sklep z pojedynczym asortymentem, a inaczej gdy prowadzisz firmę usługową i masz na swojej liście wykonywanych prac kilkanaście pozycji. Podobnie w przypadku e-commerce – tutaj frazy kluczowe będą mogły dotyczyć poszczególnych kategorii czy produktów.

Słowa kluczowe to jednak nie wszystko – ważny jest także zoptymalizowany kod dla każdej podstrony, meta i tile, zoptymalizowane atrybuty alt dla grafik itp. Przełoży się to na ilość pracy do wykonania, a co za tym idzie – wynagrodzenie. Jednak nie należy obawiać się kosztów – pamiętaj o tym, że inwestujesz po to, aby przyciągnąć do siebie większą liczbę klientów, a co za tym idzie – kwota przeznaczona na SEO nie tylko Ci się zwróci, ale również, w dłuższej perspektywie, dzięki pozycjonowaniu Twój biznes zacznie przynosić znacznie większe zyski.

ile-kosztuje-pozycjonowanie

Jak wygląda współpraca przy pozycjonowaniu strony?

W Webiso wypozycjonowaliśmy skutecznie wiele witryn, a działania SEO są dla nas chlebem powszednim. Jesteśmy więc w stanie spełnić wymagania klienta, którego interesuje zarówno pozycjonowanie globalne, jak i lokalne (jak wspomniane już „pozycjonowanie Kraków” czy „pozycjonowanie Małopolska”). Na bazie naszego wieloletniego doświadczenia opracowaliśmy schemat stałej współpracy, który pozwala nam realizować poszczególne kroki związane z procesem pozycjonowania w odpowiedniej kolejności i przeznaczając na to optymalną ilość czasu.

Jak dokładnie wygląda współpraca z nami? Oto jej kolejne kroki:

  1. Wstępna rozmowa, w trakcie której poznajemy cele i potrzeby Klienta oraz jego strategię biznesową. Na tym etapie ustalamy także osoby odpowiedzialne za kontakt po obu stronach.
  2. Opracowanie strategii pozycjonowania – w tym celu wykonujemy szczegółowy audyt SEO witryny oraz sprawdzamy, jak wygląda ona na tle konkurencyjnych firm z tej samej branży.
  3. Wybór odpowiednich słów kluczowych dla danej witryny dzięki specjalistycznym narzędziom SEO.
  4. Wdrożenie zmian zgodnie z zaplanowaną strategią – składają się nie zmiany w kodzie witryny, wprowadzanie nowych treści oraz optymalizacja już istniejących, linkbuilding.
  5. Edukacja Klienta pod względem dobrych, przynoszących efekty praktyk.
  6. Monitorowanie zmian i nanoszenie ewentualnych poprawek.

Podczas kolejnych kroków pozostajemy cały czas w kontakcie z Klientem, wyjaśniając mu cel kolejnych wykonywanych działań. W ten sposób prowadzimy je transparentnie, pozwalając Klientowi zrozumieć zastosowane środki. Wszystkie proponowane przez nas treści oraz poprawki istniejących tekstów wprowadzamy na stronę wyłącznie po ich zaakceptowaniu przez Klienta. W przypadku pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości staramy się je rozwiać oraz wspólnie znaleźć płaszczyznę porozumienia, czyli zakres akceptowanych przez Klienta zmian.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Pozycjonowanie naturalne, czyli organiczne, jest procesem wymagającym cierpliwości. Dlaczego? Głównym powodem jest to, że wprowadzone zmiany muszą zostać odnotowane przez mechanizmy Google, a następnie odpowiednio sklasyfikowane i ocenione. To zajmuje sporo czasu, tym bardziej, że każdy robot zajmuje się sprawdzaniem innego aspektu witryny i nie wygląda to tak, że od razu oceniane są wszystkie jej elementy. Dopiero po sprawdzeniu wszystkich – i porównaniu ich z poprzednim stanem – Google podejmuje decyzję dotyczącą podniesienia lub obniżenia pozycji strony na liście wyników wyszukiwania.

Co możesz zrobić, aby przybliżyć swój biznes lokalnej społeczności?

Jeśli interesuje Cię dotarcie ze swoim biznesem do osób mieszkających lub przebywających w Twojej okolicy, rozwiązaniem jest dla Ciebie pozycjonowanie lokalne. Jego głównym elementem jest optymalizowanie witryny pod bardziej sprecyzowane słowa kluczowe, jak na przykład wspomniane już „pozycjonowanie Kraków”. W tym przykładzie „Kraków” obejmuje całe miasto, co jednak, gdy jesteś zainteresowany tylko jednym rejonem? Wówczas zalecane jest doprecyzowanie frazy kluczowej do wybranego obszaru. Można na przykład zdecydować się na frazę „pozycjonowanie Nowa Huta”, „pozycjonowanie Bronowice” czy „pozycjonowanie Stare Miasto”. W ten sam sposób możesz wybierać również inne jednostki administracyjne. Schemat jest prosty: „pozycjonowanie + nazwa wybranego miejsca”.

Pozycjonowanie lokalne w Krakowie – przykłady

Pozycjonowanie lokalne wykorzystywane jest przede wszystkim do promowania firm działających na terenie danego województwa (np. pozycjonowanie Małopolska), miasta czy jego obszaru – na przykład dzielnicy. W tym ostatnim przypadku dotyczy to zazwyczaj największych metropolii w Polsce, a więc np. pozycjonowanie Kraków będzie pozycjonowaniem z takimi określeniami, jak np. Podgórze, Wola Duchacka, Bieżanów itp. – czyli rejonami Krakowa. W jakim celu pozycjonować lokalnie? Z tego samego powodu, co przy pozycjonowaniu globalnym – aby dać się znaleźć klientom. Przede wszystkim chodzi tu jednak o to, aby klient wiedział, gdzie przyjść.

Aby lepiej uzmysłowić, na czym polega pozycjonowanie lokalne w Krakowie, najlepiej będzie pokazać szereg przykładowych fraz, jakie posłużą do wypozycjonowania lokalnego biznesu – wraz z informacją, ile średnio razy są one wyszukiwane przez internautów w ciągu miesiąca:

  • fryzjer Kraków – 12100 wyszukań,
  • kwiaciarnia Kraków – 6600 wyszukań,
  • cukiernia Kraków – 4400 wyszukań,
  • stomatolog Kraków – 4400 wyszukań,
  • mechanik samochodowy Kraków – 2400 wyszukań,
  • serwis telefonów Kraków – 2400 wyszukań,
  • logopeda Kraków – 880 wyszukań,
  • remonty Kraków – 720 wyszukań,
  • manicure Kraków – 720 wyszukań,
  • spawanie Kraków – 260 wyszukań,
  • usługi remontowe Kraków – 90 wyszukań,
  • tort na komunię Kraków – 40 wyszukań.

W przypadku fraz lokalnych byłoby to np. szczepienie Czyżyny, kwiaciarnia Wola Duchacka itp.

Pozycjonowanie a reklamy Google Ads

Jak wspomnieliśmy wcześniej, pozycjonowanie wymaga czasu. Jeśli chcesz poczucie, że Twoja witryna cały czas zdobywa nowych odbiorców, możesz zlecić nam publikację reklam poprzez system Google Ads. Jest to tak zwana „reklama nieinwazyjna”, a polega ona na tym, że jest wyświetlana w ramce ponad wynikami wyszukiwania osiągniętymi z pozycjonowania organicznego – na pewno nieraz zdarzyło Ci się widzieć takie reklamy. Dopóki Twoja witryna nie będzie wypozycjonowana, możesz sobie w ten sposób zapewnić ruch na stronie oraz konwersję. W niektórych przypadkach dobrą metodą jest płacenie za Google Ads do momentu, aż witryna nie zostanie wypozycjonowana naturalnie, czyli organicznie.

Czy to dobra metoda? Jeśli dopiero startujesz ze stroną lub witryna istniejąca od dłuższego czasu nie może pochwalić się dobrymi wynikami, warto rozważyć to rozwiązanie. Jest ono istotne zwłaszcza w kontekście e-commerce. Możesz pozyskiwać w ten sposób klientów bez konieczności oczekiwania na wyniki pozycjonowania i zarabiać, spokojnie czekając, aż przeprowadzona przez nas optymalizacja przyniesie efekt w postaci naturalnego wywindowania strony na wysokie miejsca w wynikach wyszukiwarek. Zachęca do tego również fakt, że reklamy Google Ads nie są dużym wydatkiem. Ponadto ich połączenie z normalnymi działaniami może przynieść mocniejsze efekty końcowe.

Jak SXO zmienia SEO na lepsze

SXO to skrót od angielskich słów Search Experience Optimization. Termin ten oznacza połączenie wartościowych treści (SEO), przyjaznego interfejsu (UX) oraz zaangażowania przekładającego się na konwersję (CRO). Działania zgodne z SXO pozwalają na zwiększenie efektów płynących z samych działań SEO. Gdy użytkownik trafia na stronę, zatrzymują go na niej ciekawe i wartościowe treści, po których, dzięki przyjaznemu interfejsowi, łatwo mu się przemieszczać. To z kolei powoduje, że jest on skłonny dokonać zakupu Twoich usług lub produktów lub wykonać innego rodzaju konwersję. SXO to trend, który pojawił się stosunkowo niedawno, jeśli jednak zależy nam na zdobywaniu coraz liczniejszego grona odbiorców, warto się nim zainteresować.

Pozycjonowanie w Google Maps (Mapach Google)

Czym są Mapy Google, wie to każdy, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę, że można zwiększyć rozpoznawalność firmy i zdobyć dla niej klientów, umieszczając na tej platformie wizytówkę z serwisu Google Moja Firma. W jaki sposób? Metoda jest prosta – wystarczy mieć konto Google oraz opisać swoją działalność w 750 znakach. Po potwierdzeniu wizytówka firmy pojawi się w Mapach.

Umieszczanie profilu swojej firmy w Mapach Google jest szczególnie korzystne dla biznesów lokalnych, prowadzących działalność na miejscu, jak na przykład sklepy czy pizzerie. To również dobry sposób na to, aby przyciągnąć do nich nie tylko lokalnych klientów, ale też turystów.

mapy-google

Google Moja Firma i wizytówka Google

Aby wizytówka była widoczna w Google Maps, czyli by wyświetliła się docelowemu użytkownikowi, musi ona zgadzać się z frazą kluczową wpisaną przez niego do wyszukiwarki oraz mieć tak zwaną „rozpoznawalność”. O ile pierwszy warunek nie wymaga wyjaśnień, o tyle w drugim przypadku warto wiedzieć, że wpływ na rozpoznawalność mają m.in. opinie i oceny klientów. Jak można zoptymalizować wizytówkę? Przede wszystkim wybierając odpowiednie kategorie działalności – główne i dodatkowe, zachęcając klientów do wyboru odpowiednich atrybutów przy wystawianiu opinii (np. możliwość płacenia kartą), a także zawracając w opisie kluczowe informacje na temat obiektu – zwłaszcza w pierwszych 250 znakach.

Ponieważ wpisy mogą być ofertowe, relacjonujące lub standardowe, jest to szansa na informowanie klientów na bieżąco o tym, co nowego lub ciekawego dzieje się na miejscu. W wizytówce można także zamieścić karuzelę produktów oferowanych przez firmę, co jeszcze bardziej podnosi jej atrakcyjność w oczach użytkowników. Nie można także zapomnieć o tym, aby odpowiadać na pytania internautów. Interakcje pokazują nie tylko, że firma żyje, ale również, że szanuje swoich klientów. Dzięki temu będą oni też chętniej wystawiać pozytywne opinie!

Pozycjonowanie obejmuje również mobilność

Nie jest żadnym zaskoczeniem, że obecnie większość internautów to użytkownicy smartfonów. Dlatego zajmujemy się nie tylko ogólną optymalizacją stron, ale również dostosowaniem ich do użytkowników mobilnych, co obejmuje szereg zagadnień, zaczynając od rozmiaru fontu, kończąc na rozmieszczeniu przycisków oraz skalowalności witryny. Warto wiedzieć, że istnieją osobne wytyczne dla stron mobilnych, do których należy się stosować, aby tego typu witryna została pozytywnie „zaopiniowana” przez roboty Google.

Powierzając nam pozycjonowanie, masz pewność, że zadbamy również o wersję mobilną Twojej witryny, co podniesienie jej wartość w oczach Google.

Postaw na synergię działań – stronę i pozycjonowanie w jednym

Jeśli dopiero zamierzasz stworzyć swoją stronę i chcesz, aby była ona od razu zoptymalizowana, mamy dla Ciebie propozycję, dzięki którym zrealizujesz oba te cele jednocześnie. Jest to oferta obejmująca stworzenie strony www oraz jej wypozycjonowanie. Na tworzeniu witryn znamy się równie dobrze, jak na działaniach SEO, dlatego dokonując synergii tych dwóch działań masz pewność wystartowania ze stroną, która spełnia wszystkie warunki, aby trafić na wysokie pozycje w wyszukiwarce i od początku zdobywać rzesze odbiorców.

Z pewnością chcesz, aby Twoja witryna działała szybko i niezawodnie, była odporna na awarie oraz wygodna w obsłudze dla użytkowników. Powierzając nam wykonanie swojej strony www, możesz mieć pewność, że będzie ona stworzona zgodnie z aktualnymi standardami webowymi, z użyciem zoptymalizowanego kodu i sprawdzonych technologii.

Gdy już masz stronę www, ale wciąż brak Ci klientów, warto postawić na pozycjonowanie. Prowadzone przez nas działania SEO zapewnią Ci stały napływ klientów oraz obecność w topowych miejscach w wyszukiwarce. W naszej pracy kierujemy się kompleksową wiedzą, doświadczeniem zdobytym podczas naszej wieloletniej działalności oraz specjalistycznymi narzędziami, które pozwalają nam na profesjonalne przeprowadzenie dla Ciebie procesu pozycjonowania, który zaprowadzi Cię wprost na szczyt rankingu Google.

Dlaczego warto powierzyć nam pozycjonowanie Twojej strony?

Webiso działa na rynku od 2009 roku – przez te lata udało nam się zgromadzić cenne doświadczenie i wiedzę, która procentuje dziś w udanych współpracach z kolejnymi Klientami. Dlaczego jeszcze warto wybrać właśnie nas?

  • doskonała znajomość SEO, poparta wieloletnim doświadczeniem oraz ciągłym śledzeniem zmian w tej dziedzinie;
  • pełen webdevelopment – nasze zaplecze programistyczne pozwala przygotować dokładnie taką witrynę, jakiej potrzebujesz, oraz umożliwia optymalizację istniejącej;
  • uczciwe podejście – nie obiecujemy niemożliwego, ale to, co naprawdę jesteśmy w stanie zrobić dla Twojej firmy;
  • nastawienie na wyniki, przekładające się na rzetelne podejście do pracy nad każdym aspektem strony;
  • elastyczność działań – stawiamy na indywidulane podejście, ponieważ wiemy, że każdy Klient jest inny i każdy ma inne potrzeby;
  • atrakcyjne ceny – ustalane indywidualnie z uwzględnieniem potrzeb i możliwości Klientów.

Jeśli chcesz dobrze wypozycjonować swoją witrynę – nie musisz już dłużej szukać. Zgłoś się do nas, a my z chęcią zajmiemy się tym dla Ciebie. Zapraszamy!

Gotowy na #więcej dzięki pozycjonowaniu?

Krzysztof Domiński

CEO SEO Department
& Co-founder

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Webiso Domiński, Maziarz Sp. J. z siedzibą w Krakowie, ul. Tatarska 5, NIP: 677-234-88-58. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pytania i wnioski zawarte w formularzu kontaktowym. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne, aby otrzymywać odpowiedzi od Administratora. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, co oznacza, że przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora. Prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest komunikacja z użytkownikami strony internetowej. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do udzielenia Pani/Panu odpowiedzi na pytania i wnioski. Pani/Pana dane osobowe mogą być też przetwarzane po tym czasie, do upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Ma Pani/Pan również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Bezpłatna wycena

Chcesz rozwinąć swój biznes? Porozmawiajmy!

    Ogólne rozporządzenie o ochronie danych ?