Blog na stronie internetowej – 7 zasad, dzięki którym stworzysz poczytnego bloga!

Maj 19, 2021 Autor: webiso

Przedstawimy Ci dzisiaj narzędzie marketingowe, z którym na pewno sam sobie poradzisz. Nie kosztuje dużo, a przynosi wiele korzyści – w budowaniu wizerunku firmy, pozyskiwaniu nowych klientów i pozycjonowaniu. O czym mowa? O blogu, czyli Twoim nowym sposobie na rozwój marki.

W tym artykule poznasz kilka rozwiązań, które sprawią, że Twój blog będzie chętniej czytany i pomoże Ci w pozyskiwaniu nowych klientów.

 

Blog firmowy – czy warto?

Zdecydowanie tak! Dlaczego? Kilka mocnych powodów znajdziesz poniżej! 

Ty w roli eksperta

Przede wszystkim blog bardzo pozytywnie wpłynie na Twój wizerunek. Dostarczając wartościowe i użyteczne treści, ukażesz się w roli eksperta. Firmy, które znają się na rzeczy i zatrudniają specjalistów w danej dziedzinie, dużo szybciej zyskują zaufanie klientów

Wartościowy content – pozycjonowanie na „długi ogon” staje się prostsze 

Jeżeli chociaż trochę interesuje Cię SEO, zapewne wiesz, że content stanowi ogromną wartość w wypracowywaniu pozycji i pozyskiwaniu nowych słów kluczowych. Tworzenie bloga daje Ci bardzo dużo możliwości na tej płaszczyźnie – przede wszystkim ułatwia pozycjonowanie na długi ogon.

Są takie frazy, pod które trudno zoptymalizować stronę główną czy kategorię, a które wpisywane są w wyszukiwarkę przez Twoich potencjalnych klientów.

Przykład?

Prowadzisz serwis komputerowy. Frazę „jak odzyskać dane z dysku” wpisuje aż 480 osób. Przecież wśród nich jest ktoś, komu możesz zaproponować swoją usługę! We wpisie postaraj się pomóc – być może uda się rozwiązać problem wskazanym przez Ciebie sposobem. Nie stracisz na tym – na pewno Twój blog zostanie zapamiętany przez tego czytelnika. Kto wie, może wróci na Twoją stronę internetową z inną awarią lub poleci Cię znajomym. Pamiętaj też, że nie każdy problem da się rozwiązać, bazując na poradniku – taka sytuacja jest dla Ciebie również wielką szansą.

To idealne miejsce, by pozostawić odpowiedzi na pytania, które są często zadawane przez Twoich klientów!

Są takie pytania, które nieustannie się powtarzają… „Czy oferowane przez Ciebie tusze do drukarki są oryginalne?”, „W jaki sposób pakowane są szklane produkty i czy na pewno dotrą w całości?” – blog to idealne miejsce, by odpowiedzieć na takie pytania!

Zmniejsz dystans!

Dobrze prowadzony blog zdecydowanie zmniejsza dystans między Tobą a klientem.

Są takie osoby, które przed dokonaniem zakupu mają mnóstwo pytań. Niekiedy pojawia się jakaś blokada – dystans, przez który mają opory, by zadzwonić i dopytać.

Luźno prowadzony blog, będący wyrazem Twojego zaangażowania i chęci pomocy, jest często takim elementem, który sprawia, że łatwiej nam podjąć kontakt – skoro ktoś pisze bloga (dla nas, czytelników), to na pewno chętnie nam pomoże!

Stwórz pamiętnik swojej marki 

Ciężko zabrać Ci się do spisywania ważniejszych wydarzeń firmie? Szkoda Ci na to czasu, bo nie widzisz w tym żadnych plusów? Może korzyści wynikające z prowadzenia bloga Cię do tego przekonają? W swoim blogu koniecznie uwzględnij kategorię Aktualności – spisuj tu ciekawe wydarzenia, w których bierze udział Twoja firma, spraw, by klienci mogli stać się częścią Waszej społeczności – przedstaw się z najlepszej strony! 

Twoje pierwsze kroki w employer brandingu

Ten punkt jest ściśle powiązany z poprzednim. Przedstawiając na blogu atmosferę panującą w firmie, ujawniając kulisy Waszej działalności, pokazujesz miejsce pracy tym, którzy chcieliby podjąć współpracę z Twoją firmą. To kolejny powód, dla którego warto dzielić się na blogu ciekawymi szkoleniami czy targami, w których bierze udział Twoja załoga! 

Buduj bazę mailingową!

Jesteś pewien swoich tekstów? Wiesz, że są rzetelne i zawierają niespotykany dotąd content? A może jesteś pasjonatem, który wręcz zaraża swoim zamiłowaniem do tematu? 

Stwórz formularz, w którym użytkownicy będą mogli pozostawić adres e-mail, by otrzymać informację o nowych wpisach! Gromadź wiernych czytelników, a tym samym zaangażowanych klientów! 

Blog na stronie – jak robić to dobrze?

#1 Wiedz, do kogo i po co piszesz!

Najważniejsze, byś pisał dla ludzi – nie tylko dla robotów Google. Postaraj się więc sprecyzować, kto będzie potencjalnym czytelnikiem Twoich tekstów – kobieta, mężczyzna, specjalista w danej branży, czy może laik. To pozwoli ci dostosować język tekstów, ale również odpowiednio dobrać ich tematykę. Stałe utrzymywanie danego poziomu treści pomoże Ci zbudować grono wiernych czytelników

#2 Inspiruj swoich klientów! 

Pamiętaj, że poprzez teksty możesz też inspirować swoich klientów! Co z tego, że sprzedajesz okna? Śmiało możesz pozwolić sobie na pisanie tekstów o znacznie szerszej tematyce. Remonty, aranżacja wnętrz – poprzez teksty z szerszego zakresu zainspiruj swoich klientów. Pokaż im, co masz do zaoferowania! 

#3 Bądź ludzki!

Blog na stronie internetowej to idealna forma przełamywania barier. Klient wie wówczas, że robisz coś dla niego – dzielisz się wiedzą, odpowiadasz na trudne pytania… Przejdź o krok dalej! Spraw, by blog stał się miejscem dialogu – udostępnij opcję komentowania! Przedstaw się – imieniem, a nie tytułem „Admin”. Zdradź, kim jest autor tekstu, jaką ma wiedzę, czym się interesuje – pokaż ludzką twarz marki! 

#4 Utrzymaj uwagę klienta! 

Wpisy blogowe, z unikalną treścią, bardzo dobrze się pozycjonują. Często są więc stroną, którą jako pierwszą odwiedza klient. Warto zatem zaproponować mu dalsze kroki. 

We wpisach: 

  • pokaż produkty powiązane z podejmowanym tematem, 
  • umieść formularz kontaktowy, 
  • zaproś do dalszej lektury, umieszczając listę podobnych tematycznie tekstów. 

#5 Zadbaj o intuicyjną nawigację

Postaraj się zaprojektować łatwą nawigację na blogu. Spraw, by każdy czytelnik szybko mógł odnaleźć wpisy, które najbardziej go interesują. 

Możesz to uczynić poprzez: 
  • przydział tekstów do odpowiednich kategorii, 
  • tagowanie wpisów, 
  • umieszczenie listy powiązanych tematów, 
  • udostępnienie wyszukiwarki na blogu.

#6 Urozmaicaj teksty 

Obszerne bloki tekstu zwykle nie są mile widziane w Internecie. Ciężko odnaleźć w nich pojedyncze, istotne informacje. Warto urozmaicać teksty zdjęciami i infografikami. Świetnie sprawdzą się również wykresy i cytaty nawiązujące do podejmowanego tematu. Pamiętaj także, że w dobie social mediów bardzo polubiliśmy grafiki. Chętnie je udostępniamy, ponieważ bardzo szybko wyciągamy z nich informacje. To również dodatkowa forma promocji! 

#7 Komfort czytania – to też jest ważne 

Nawet najciekawszy tekst nie zostanie przeczytany, jeżeli zostanie napisany zbyt małą czcionką. Często skupiając się przesadnie na merytoryce, zapominamy o odpowiednim sformatowaniu tekstu. Poprzez odpowiednie zaprojektowanie karty wpisu możemy sprawić, że czytanie przebiegnie szybciej i będzie przyjemniejsze dla oczu. O czym warto pamiętać? 

  • Unikaj wielkich bloków tekstowych, pamiętaj o podziale na akapity. 
  • Stosuj wypunktowania i pogrubienia najważniejszych informacji i słów kluczy.
  • Wydziel nagłówki w tekście.
  • Wybierz czcionkę, którą dobrze się czyta – najlepiej w kolorze kontrastowym do tła Twojej strony. 

Dbając o komfort swoich czytelników, możesz pójść o krok dalej! Duże marki już z tego korzystają! Określ średni czas czytania tekstu. Czasem aż żal przerywać lekturę… Ta opcja pozwoli naszym czytelnikom idealnie dobrać tekst do wolnego czasu, którym w danym momencie dysponujemy.