Pandemia a e-commerce – jak koronawirus wpłynął na handel online?

Czas czytania:
Autor: webiso

Koronawirus dotknął niemal wszystkie gałęzie gospodarki – niemal, bo jest branża, dla której pandemia oznaczała prawdziwy rozkwit. Mowa tu o e-commerce – w okresie dystansu społecznego, gdy izolacja stała się zarówno koniecznością, jak i potrzebą, przenieśliśmy nasze zakupy do Internetu. Branża oczywiście żywo na to zareagowała – już istniejące sklepy internetowe zintensyfikowały swoją działalność, a na rynku pojawili się nowi gracze.

Co dokładnie zmieniło się w e-commerce w roku 2020?

Na podstawie dostępnych statystyk można wysnuć następujące wnioski dotyczące handlu internetowego w czasie pandemii:

  • Od lutego do kwietnia 2020 udział sprzedaży online w całej sprzedaży detalicznej wzrósł z 5,6% do 11,9%.
  • Na rynku e-commerce powstało wiele nowych sklepów – w pierwszym kwartale 2020 roku działalność rozpoczęło od 5% do 23% więcej sklepów internetowych.
  • Branże, które odnotowały największy przyrost klientów online, to: artykuły spożywcze, kosmetyki, ubrania, leki, środki czystości, książki i multimedia.

Jak jeszcze pandemia zmieniła sprzedaż internetową?

Oczywiście – wraz ze wzrostem liczby sklepów internetowych wzrosła także potrzeba walki o klientów. Każda marka, które chce się dzisiaj liczyć w sprzedaży online, musi zaoferować potencjalnym konsumentom o wiele więcej niż miało to miejsce przed pandemią. Firm o podobnym profilu, także oferujących swe produkty w sieci, jest bowiem znacznie więcej niż wcześniej.

Pandemia znacząco wpłynęła także na branżę dostawczą. Sklepy dbają o to, by warunki dostaw były obecnie znacznie bardziej atrakcyjne dla konsumentów, sieć punktów odbioru stale się powiększa, a dostawcy oferują takie rozwiązania jak np. dostawa bezdotykowa – bez konieczności fizycznego kontaktu z kurierem.

Brzmi ciekawie? Umów się na 30 minutową bezpłatną konsultację, wspólnie sprawdzimy czy to ma sens w Twojej firmie.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Webiso Domiński, Maziarz Sp. J. z siedzibą w Krakowie, ul. Tatarska 5, NIP: 677-234-88-58. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pytania i wnioski zawarte w formularzu kontaktowym. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne, aby otrzymywać odpowiedzi od Administratora. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, co oznacza, że przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora. Prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest komunikacja z użytkownikami strony internetowej. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do udzielenia Pani/Panu odpowiedzi na pytania i wnioski. Pani/Pana dane osobowe mogą być też przetwarzane po tym czasie, do upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Ma Pani/Pan również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Bezpłatna konsultacja

Wspólnie sprawdzimy czy nasze rozwiązania mają sens w Twojej firmie.

    Ogólne rozporządzenie o ochronie danych ?