Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Maj 5, 2021 Autor: webiso

Prowadzisz sklep internetowy, jednak sprzedaż pozostaje bez zmian? A może chcesz rozpocząć taką działalność i zależy Ci na tym, aby dobrze zacząć? Tym razem przedstawimy Ci kilka propozycji działań, które mogą pomóc Ci rozwinąć sprzedaż. Będą to jednak podstawy – bo przecież marketing internetowy daje ogrom możliwości.

W tym artykule dowiesz się, na jakie działania z zakresu marketingu możesz się zdecydować oraz co możesz zrobić sam, aby już na początku zacząć sprzedawać.

Twój sklep internetowy – najważniejszy punkt Twojego marketingu

W sklepach stacjonarnych dba się o oświetlenie, odpowiednie oznaczenia półek, plakaty i wiele innych aspektów, które mają usprawnić nasze zakupy – sprawić, że będą maksymalnie intuicyjne.

Takie samo zadanie spoczywa na Tobie – musisz zadbać o to, aby klient z łatwością poruszał się po witrynie internetowej i szybko odnalazł to, czego szuka.

Przede wszystkim istotne jest tutaj intuicyjne menu, w którym produkty zostaną przydzielone do odpowiednich kategorii. Jeżeli jednak Twój asortyment jest bardzo rozległy, pamiętaj, aby w dobrze widocznym miejscu sklepu internetowego zaplanować wyszukiwarkę.

Strona główna musi zatrzymać Twojego potencjalnego klienta, a karta produktu powinna przekonać go do zakupu.

Strona główna to miejsce, do którego najczęściej trafiają nowi klienci. To miejsce Twojej szansy – idealne to tego, by zamieścić informacje, które mogą przekonać potencjalnych klientów do zakupu właśnie u Ciebie. Jak to zrobić?

  • Wykorzystaj ikony korzyści – są bardzo popularnym sposobem przedstawiania korzyści. Dlaczego? Poprzez ikonę i niewielką ilość teksu podkreślają Twoje atuty. Pozwalają szybko dostrzec, dlaczego to właśnie u Ciebie warto złożyć zamówienie.
  • Banery z nowościami – w Internecie bardzo często poszukujemy produktów, które są aktualnie „na topie”. W okresie deszczowym intensywnie szukamy kaloszy, a latem, w wakacyjnym ferworze, strojów kąpielowych. Pozwól Twoim klientom szybko znaleźć to, czego szukają! Stosuj banery lub listy z nowościami czy produktami, które aktualnie najlepiej się sprzedają.
  • Lista z produktami promocyjnymi – to kolejny sposób na zainteresowanie klienta. Czy znasz kogoś, kto nie lubi okazji cenowych?
  • Stopka – wydawać by się mogło, że stopka ma charakter czysto informacyjny. Jednak, jak się okazuje, ona również może mieć realny wpływ na sprzedaż. Stopka ma duże znaczenie w budowaniu zaufania. To tu klienci mogą odnaleźć numery telefonów, adresy, ikony znanych im form płatności, które wpływają na poziom wiarygodności sklepu.
  • Certyfikat SSL – to również element wpływający na poziom zaufania do danej witryny internetowej. Co byś zrobił, wchodząc na stronę i widząc komunikat – „To połączenie nie jest bezpieczne.”? Pewnie zrezygnowałbyś z kontynuowania przeglądania strony? Zadbaj o to, by Twoi klienci czuli się bezpiecznie. Tym bardziej, że w przypadku zakupów internetowych często konieczne jest pozostawienie danych osobowych, jak również danych do karty kredytowej.
  • Opinie – to kolejny element strony głównej budujący zaufanie do Twojego sklepu. Wykorzystaj opinie, które Twoi klienci pozostawiają w sieci – będą one dużo bardziej wiarygodne niż zmyślane teksty, które (niestety) często są publikowane. Czy znasz zasadę Cialdiniego, określaną mianem społeczny dowód słuszności? Właśnie tutaj możemy dostrzec jej działanie – widząc pozytywne opinie klientów, zakładamy, że skoro inni są zadowoleni z zakupów, my również będziemy. Wówczas dużo łatwiej przychodzą nam decyzje zakupowe.

Karta produktu – miejsce podejmowania decyzji o zakupie w Twoim sklepie internetowym

Karta produktu to drugie, bardzo ważne miejsce na Twojej witrynie internetowej. To właśnie tutaj często klient podejmuje decyzję – kupić czy nie kupić? Jak go do tego zachęcić? Już podpowiadamy!

Przychodząc do sklepu stacjonarnego, możesz dokładnie obejrzeć produkt – z każdej strony, przeczytać wszystkie etykiety lub metki. Co tak naprawdę kupuje klient e-sklepu? Kartę produktu! Czy już rozumiesz, dlaczego jest tak ważna?

Zadbaj o dokładnie zdjęcia!

Są branże, w których zdjęcia mają kluczowe znaczenie. Np. sklepy odzieżowe: w ich przypadku ubranie powinno być dobrze widoczne – z każdej strony, również na sylwetce, aby potencjalny klient mógł sobie wyobrazić, jak wygląda. W przypadku księgarni internetowej czy sklepu z płytami zdjęcia będą miały już mniejsze znaczenie. Wyobraź sobie, na co zwracają uwagę klienci sklepów stacjonarnych, kupujący oferowany przez Ciebie produkt – postaraj się to wszystko uwzględnić na zdjęciach.

Opisy dla każdego!

Karta produktu powinna być dla każdego – dla takiej osoby, która jest zdecydowana i nie chce być przytłoczona nadmiarem informacji, ale również dla tej, która czuje się pewniej, wnikliwie czytając opis produktu, zwracając uwagę na każdy szczegół.

Opinie – pokaż swój produkt z dobrej strony!

Na karcie produktu również pokaż opinie – możesz udostępnić Twoim klientom opcję oceniania i dodawania komentarzy na temat produktów. Często komentarze Twoich klientów stanowią bardzo cenną bazę wiedzy dla innych osób, chcących zakupić dany produkt.

Koszty dostawy na karcie produktu – 3 x tak!

Na karcie produktu koniecznie powtórz informację o tym, ile klient musi zapłacić za dostawę – aby wiedział, jaka jest ostateczna cena zakupów. Gdy takiej informacji brakuje, często klienci dodają produkt do koszyka, a jeżeli koszty dostawy okazują się zbyt wysokie, opuszczają Twój sklep internetowy. Z czym się to wiąże? Masz niewiarygodną informację o porzuconych koszykach, co może skutkować nieefektywną kampanią AdWords, skierowaną właśnie do tych, którzy zrezygnowali z zakupu na karcie koszyka.

Strona główna i karta produktu to jednak nie wszystko. Zadbaj o ogólny wygląd i maksymalną intuicyjność witryny. Stwórz dział „O nas”, który pokaże firmę w pozytywnym świetle. Zadbaj o to, by klienci polubili Ciebie i Twoją załogę. Daj od siebie coś więcej! Stwórz poradnik, który ukaże Cię w roli specjalisty! To przecież źródło treści, które mają niebagatelne znaczenie w procesie pozycjonowania.

SEO – dzięki pozycjonowaniu trafisz do klientów, którzy szukają Twoich produktów

Pozycjonowanie to inwestycja w przyszłość. Stopniowo rozwijając witrynę, dodając na nią nowy content i kolejne podstrony, rośniesz w siłę! Blog? On również jest bardzo ważnym punktem w wypracowywaniu widoczności strony.

SEO polega na budowaniu widoczności Twojej witryny po frazach, które są adekwatne do oferowanych przez Ciebie produktów. Mogą sprawić, że na Twoją stronę trafią tylko ci klienci, którzy mają już potrzebę zakupową, musisz ich tylko przekonać, aby kupili w Twoim sklepie.

Współpracując z agencją znającą się na rzeczy, pozycjonowanie jest dużo prostsze, jednak o podstawy możesz zadbać sam!

Twórz bloga, o którym wspomnieliśmy wyżej. Przede wszystkim – dbaj o unikalność treści! Co to oznacza? Nie kopiuj opisów produktów od konkurencji! To chyba najgorsze, co możesz zrobić dla swojej witryny! Lepiej dodać krótszy tekst, lecz unikalny – taki, którego roboty Google nie odnajdą na innych stronach.

Social media – buduj relacje ze swoimi klientami

Ciężko dzisiaj o firmę, która nie prowadziłaby kanałów w social mediach. Dlaczego są one tak ważne? Ponieważ budują relacje z klientami, pomagają w komunikacji z nimi i tworzą grono zainteresowanych odbiorców, do których potem łatwo jest trafić.

Dlaczego warto prowadzić social media?

  • Uwiarygadniają firmę – często, gdy komuś brakuje zaufania do danego sklepu internetowego, następnym jego krokiem jest sprawdzenie social mediów tej marki. Dobrze prowadzone kanały, zaangażowana społeczność i pozytywne opinie często ułatwiają konsumentowi decyzję zakupową.
  • Tworzą społeczność – społeczność, czyli grupę odbiorców, którzy po prostu lubią Twoją markę, są zainteresowani jej produktami. To idealne miejsce, by informować ich o promocjach i nowościach.
  • Internauci są bardzo przyzwyczajeni do kontaktu przez social media. Często wolą skontaktować się, wysyłając wiadomość na Facebooku niż dzwoniąc. Szczególnie dotyczy to młodych osób.
  • Pamiętaj także, że social media pozwalają na przygotowanie bardzo sprecyzowanej kampanii reklamowej – trafiającej do osób reprezentujących dane cechy, zainteresowania, czy grupę zawodową.

Marketing internetowy – możesz więcej, niż Ci się wydaje!

Marketing powinien być szyty na miarę. Co to oznacza? Dopasowany do Twojej branży, a przede wszystkim do Twoich klientów. Nie zapomnij o programach lojalnościowych, które zwykle świetnie się sprawdzają. Pamiętaj również o okazjonalnych rabatach np. na Dzień Kobiet. To wszystko sprawia, że budujesz wokół swojej marki pozytywne emocje, które tworzą wokół niej grono stałych klientów.

Bądź widoczny tam, gdzie bywają Twoi klienci! Zastanów się, jakie blogi czytają, na jakie portale wchodzą. Zamawiaj publikacje właśnie tam! Współpracuj z influencerami, jeżeli wśród ich odbiorców mogą znaleźć się Twoi potencjalni klienci.

Działaj, szukaj, testuj, zawsze pamiętając o monitorowaniu efektów i sprawdzaniu rentowności prowadzonych kampanii marketingowych.