Jakie korzyści daje content marketing?

Lip 21, 2021 Autor: webiso

Content marketing to, najogólniej mówiąc, działania skupiające się na dystrybucji w Internecie wartościowej treści, czyli contentu. W przeciwieństwie do doraźnych kampanii marketingowych content marketing służy bardziej długofalowym celom, takim jak tworzenie zaufanego grona odbiorców czy też promocja naszej marki.

Jakie działania wchodzą w zakres content marketingu?

Nazwa „content marketing” odsyła bezpośrednio do „treści” – za treść w tym przypadku uchodzi nie tylko słowo pisane, ale także wszelkie materiały audiowizualne. Contentem, jaki jest rozwijany w ramach marketingu treści, są więc zarówno tradycyjne artykuły blogowe i sponsorowane, opisy produktów i kategorii, ale także – posty na media społecznościowe, wszelkie zdjęcia, infografiki, wykresy oraz interaktywne materiały: filmy, czaty czy na przykład quizy.

Prowadzenie bloga firmowego jako przykład marketingu treści.

MARKETING TREŚCI – NAJWAŻNIEJSZE ZALETY

Działania związane z content marketingiem mają nieco inne cele niż doraźne działania promocyjne. Ich efekty widać zazwyczaj dopiero po kilku miesiącach od rozpoczęcia regularnego publikowania określonego rodzaju treści. Do najważniejszych zalet działań contentmarketingowych należą:

  • Budowanie stałego grona odbiorców – regularne publikowanie wartościowych, niosących wiedzę użytkownikom treści sprawi, że będą oni częściej wracać do Twojej strony, bloga czy kanałów społecznościowych. Zanim zaczniemy publikować konkretne materiały, zadajmy sobie pytanie, jaka grupa jest naszym docelowym odbiorcą i czym charakteryzują się jej reprezentanci – w jakim są wieku, czym się interesują, w jakim celu korzystają z Internetu. Mając tę wiedzę, można dostosować język oraz sposób komunikacji bezpośrednio do nich.
  • Tworzenie renomy marki – działania z zakresu marketingu treści to także znakomity sposób na przedstawienie eksperckiego wizerunku Twojej marki. Dlatego zawsze dbaj o to, by udostępniane przez Ciebie informacje pochodziły z wiarygodnych źródeł, a opublikowanie jakiegokolwiek materiału poprzedzaj gruntownym researchem. Dzięki temu będziesz miał swój udział we wzbogacaniu Internetu o rzetelną wiedzę dotyczącą Twojej branży – w przyszłości może to nawet zaowocować zapraszaniem Cię na wydarzenia eksperckie, co jeszcze bardziej umocni Twoją pozycję jako autorytet w branży!
  • Lepsza widoczność w Google – content marketing to jednak nie tylko budowanie lojalnej społeczności, ale także konkretne korzyści związane ze zwiększaniem widoczności naszej marki w Internecie. Rozbudowany content to idealny sposób na to, by zadbać o pozycjonowanie się naszej witryny – merytoryczne i unikalne treści znajdujące się na przykład na naszym blogu są informacją dla robotów Google, że nasza witryna jest wartościowa. Jeśli zadbamy dodatkowo o tak ważne z punktu widzenia SEO czynniki jak nasycenie treści frazami kluczowymi, odpowiednia struktura nagłówków, zoptymalizowane grafiki czy linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne – możemy być pewni, że nasza witryna zacznie pojawiać się w rankingu Google na coraz wyższych pozycjach.