Landing page – co to jest i jak pomoże Twojemu biznesowi generować większe zyski?

Lip 14, 2021 Autor: webiso

Strona internetowa spełnia wiele funkcji – przybliża odbiorcom profil naszej działalności, prezentuje naszą ofertę, dane kontaktowe czy też pomaga poszerzyć wiedzę na temat branży, w której funkcjonujemy.

Jeśli jednak mamy konkretny cel biznesowy, taki jak na przykład sprzedaż nowego produktu, promocja wydarzenia czy też pozyskanie nowych leadów, warto użyć do tego osobnych, dedykowanych narzędzi – takich jak landing page. Czym są strony docelowe i jakie korzyści mogą one przynieść naszemu biznesowi?

Najczęstsze cele landing page’a

Landing page, inaczej strona docelowa lub, z angielskiego, strona lądowania, to strona internetowa stworzona w określonym celu. Dostajemy się na nią zazwyczaj po kliknięciu w banner reklamowy.

W przeciwieństwie do standardowej strony www, która pełni głównie funkcje prezentacyjno-informacyjne, wszystkie elementy znajdujące się na landing page’u mają nakłaniać użytkownika do wykonania określonej akcji. Przykładami takich działań mogą być:

  • zapisanie się na wydarzenie, webinar itp.,
  • wysłanie formularza,
  • zapisanie się do newslettera,
  • pobranie materiałów, np. e-booka,
  • zakup produktu lub usługi.

Jak widać po powyższych celach, najogólniej można powiedzieć, że celem landing page’a jest zwiększanie liczby konwersji na stronie – niezależnie, co za konwersję uznamy – oraz generowanie leadów – pozyskiwanie danych kontaktowych użytkowników, którzy mogą w przyszłości przerodzić się w potencjalnych klientów.

call-to-action

Przykład call to action z przyciskiem prowadzącym do formularza zapisów.

ELEMENTY STRONY DOCELOWEJ I ICH ZASTOSOWANIE

Spełnieniu wyżej wymienionych celów sprzyja struktura landing page’a. Jest ona maksymalnie prosta – brak na nim elementów znanych z tradycyjnych stron www, takich jak menu górne czy rozbudowana nawigacja. Zamiast tego landing page’e obfitują w krótkie, ale treściwe teksty, sugestywne grafiki oraz charakterystyczne, właściwe sobie elementy:

  • Call to action – jest to jeden z najważniejszych elementów strony docelowej, jej znak rozpoznawczy. Ma formę poziomego bannera, zazwyczaj w wyrazistym, wyróżniającym się kolorze, na którym znajduje się chwytliwy nagłówek oraz krótki tekst, a także przycisk bezpośrednio odsyłający do określonej akcji.
  • Formularz – jeśli landing page ma nam służyć głównie do zbierania leadów, formularz jest na stronie niezbędny. Użytkownik, w zamian za określoną korzyść, na przykład darmowy rozdział naszego e-booka bądź wstęp na wydarzenie, zostawia swoje dane kontaktowe, które możemy potem wykorzystać, wysyłając mu personalizowane treści i stopniowo zamieniając go w naszego klienta.
  • Elementy graficzne – użytkownicy Internetu to w głównej mierze wzrokowcy – chętniej skanują wzrokiem znajdujące się na stronie grafiki niż wczytują się w zamieszczony na niej tekst. Dlatego zadbaj o to, by Twój landing page urozmaicony był atrakcyjnymi elementami graficznymi, takimi jak ikonki czy infografiki. W przypadku treści – operuj językiem korzyści oraz pisz jasno i zrozumiale.

Landing page to dziś zdecydowanie jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi w marketingu online. Dzięki klarownej strukturze przygotowanie go jest proste i szybkie, a jego zorientowana na konkretny cel zawartość pozwala szybko osiągnąć oczekiwaną korzyść.