Blog: copywriting webiso #więcej

Treści o treściach, czyli co powinien zawierać brief dla copywritera?

Copywriter to osoba, która jest odpowiedzialna za tworzenie treści. Jakich? To już zależy od tego, co chce się mieć na stronie. Opisy produktów, artykuły blogowe, hasła reklamowe, posty na Facebooku? Copywriter to osoba elastyczna, która ubierze w słowa to, co chcesz przekazać. Jednak aby to zrobiła, koniecznie musi mieć konkretne wytyczne, czyli brief. Co powinien zawierać taki dokument?

Prezentujemy wszystkie ważne informacje na ten temat – jeśli ściśle się do nich zastosujesz, powinno wykluczyć to wszelkie nieporozumienia i możesz spodziewać się oczekiwanego efektu. A może nawet lepszego?

czytaj więcej

Gated content – czy opłaca się postawić na ekskluzywne treści?

Gated content” to określenie, które od pewnego czasu jest coraz częściej używane w marketingu internetowym. Jak można się domyślić, dotyczy treści (content). Ale co oznacza gated, czyli (w wolnym tłumaczeniu) „za bramą”? Nie jest to nic bardzo skomplikowanego, ale może mieć wpływ nie tylko na ruch na Twojej witrynie, ale również stanowić regularne źródło przychodu oraz umacniać świadomość marki. W poniższym tekście wyjaśniamy wszystko, co powinieneś na ten temat wiedzieć. Przeczytaj i dowiedz się, czy warto spróbować tego rozwiązania u siebie.

czytaj więcej

Storytelling – jak wykorzystać go w budowaniu swojej marki

Co to jest storytelling?

Storytelling, czyli marketing narracyjny, to, mówiąc najprościej, budowanie opowieści wokół marki. Tradycyjny język marketingowy, skupiający się na opisywaniu zalet firmy czy produktu, powoli odchodzi do lamusa. Ludzie, bombardowani przez lata nachalnymi marketingowymi treściami, „uodpornili się” już na nie. Obecnie, aby przyciągnąć ich uwagę, trzeba zaproponować coś niestandardowego. I to właśnie robi storytelling: zachęca do wybrania określonej marki, ale w sprytniejszy sposób – poprzez odwołanie się do emocji odbiorców i wyznawanych przez nich wartości.

Jak zatem wygląda komunikat stworzony w duchu storytelligu? Zamiast prostego, niezbyt kreatywnego tekstu w stylu „wybierz nas, bo nasze produkty lub usługi wyróżniają się najwyższą jakością”, zaciekawi odbiorcę opowieścią – fikcyjną lub prawdziwą anegdotą, która pozornie będzie niepowiązana z marką, jej puenta będzie jednak w jakiś sposób do niej nawiązywać. Ważne, by nie używać zbyt bezpośredniego języka – techniki storytelligowe unikają nachalności i mówienia „wprost”, zamiast tego odwołują się do wyobraźni odbiorcy i pozwalają mu samodzielnie wyciągać wnioski. Stąd tak ważne jest, by fabuła owej historii, mimo całej swojej opowieściowej otoczki, była stosunkowo prosta i jednoznaczna – tak, by odbiorca po zapoznaniu się z nią natychmiast rozumiał, jak znajduje ona swoje odzwierciedlenie w funkcjonowaniu naszej firmy.

Storytelling w Twoim biznesie

Nie zawsze storytelling wiąże się z koniecznością wymyślania skomplikowanych historii. Chodzi tu o to, by za komunikatem marketingowym stało coś więcej – emocje, idee, określony styl życia. Czasem wystarczy więc ubrać swój przekaz marketingowy w odpowiednie slogany i hasła, które dadzą odbiorcy wrażenie, że wybierając Twoją firmę, wybiera określony stosunek do świata.

Storytelling może być używany na różnorodne sposoby. Może w nim chodzić o doraźne rzeczy, takie jak sprzedaż określonego produktu czy usługi, ale też celem może być długofalowe działanie, takie jak kreowanie spójnego wizerunku firmy. Przypomnij sobie nazwy kilku wybranych marek z różnych branż i pomyśl, jakie skojarzenia one w Tobie wywołują. Wiele znanych firm kojarzy się ludziom w ściśle określony sposób, z pewnymi emocjami i wartościami. To właśnie jest storytelling – budowanie spójnego i przemyślanego wizerunku w oparciu o opowieść, nawet jeśli takie działanie praktykowane było jeszcze przed wymyśleniem i popularyzacją tego hasła.

Warto podkreślić, że storytelling ma zastosowanie nie tylko w komunikacji firma – klient, ale także firma – pracownicy. Wiele marek wykorzystuje storytelling w budowaniu swojego pozytywnego obrazu jako pracodawcy, tak zwanym employer brandingu. Takie miejsca pracy, publikując na przykład ogłoszenia dotyczące poszukiwania kandydata na określone stanowisko, poza standardowymi wymaganiami odwołują się na przykład do kultury firmy, podkreślając, że nowy pracownik będzie miał aktywny udział w jej tworzeniu.

czytaj więcej

Jak pisać treści, które sprzedają? Podpowiadamy!

Słowa to nie tylko podstawowe narzędzie komunikacji międzyludzkiej, ale także potężne narzędzie marketingowe. Za ich pomocą możemy przekonać odbiorcę do wykonania określonej akcji: zakupu naszego produktu, wzięcia udziału w organizowanym przez nas wydarzeniu itp. Jak sprawić, by tworzone przez nas teksty przynosiły oczekiwane rezultaty w postaci – na przykład – większej konwersji na naszej stronie?

czytaj więcej

Jakie korzyści daje content marketing?

Content marketing to, najogólniej mówiąc, działania skupiające się na dystrybucji w Internecie wartościowej treści, czyli contentu. W przeciwieństwie do doraźnych kampanii marketingowych content marketing służy bardziej długofalowym celom, takim jak tworzenie zaufanego grona odbiorców czy też promocja naszej marki.

czytaj więcej

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Webiso Domiński, Maziarz Sp. J. z siedzibą w Krakowie, ul. Tatarska 5, NIP: 677-234-88-58. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pytania i wnioski zawarte w formularzu kontaktowym. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne, aby otrzymywać odpowiedzi od Administratora. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, co oznacza, że przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora. Prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest komunikacja z użytkownikami strony internetowej. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do udzielenia Pani/Panu odpowiedzi na pytania i wnioski. Pani/Pana dane osobowe mogą być też przetwarzane po tym czasie, do upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Ma Pani/Pan również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Bezpłatna wycena

Chcesz rozwinąć swój biznes? Porozmawiajmy!

    Ogólne rozporządzenie o ochronie danych ?