Blog: strony internetowe webiso #więcej

Czym jest dostępność stron internetowych?

Od pewnego czasu można natknąć się coraz częściej na określenie „dostępność cyfrowa”. Co oznacza ten termin? Co powinien na jego temat wiedzieć właściciel strony internetowej? To właśnie nad tym aspektem skupimy się w poniższym tekście – mamy nadzieję, że za chwilę wszystko stanie jasne.
czytaj więcej

Jak wygląda Internet w 2022 roku? Krótki przegląd

W latach 90. XX wieku rzeczy takie jak możliwość prowadzenia rozmowy wideo czy błyskawicznego znalezienia poszukiwanych informacji były tylko pomysłami rodem z powieści i filmów science fiction. Jednak po „rewolucji internetowej” w pierwszej dekadzie XXI wieku do wielu tych technologii się przyzwyczailiśmy i nie stanowią one niczego niezwykłego.

czytaj więcej

Wszystko, co musisz wiedzieć o hostingu i serwerze FTP

Każda osoba, która chce mieć własną stronę internetową, musi znać dwa istotne terminy: „hosting” oraz „serwer FTP”. Są one niezwykle istotne przy prowadzeniu witryny i dobrze wiedzieć, czego dotyczą. I to właśnie te dwie kwestie omawiamy w tym artykule. Gwarantujemy, że po jego lekturze zagmatwane do tej zagadnienia techniczne staną się dla Ciebie zrozumiałe!

czytaj więcej

Pamięć cache – czym jest i do czego służy na stronie www?

Czytając artykuły dotyczące stron internetowych, poradniki związane z optymalizacją systemu operacyjnego oraz inne teksty związane z IT, możemy natknąć się na określenie „pamięć cache”. Co ono właściwie oznacza? Jaki ma wpływ na działanie laptopa, komputera i smartfona? I czy można w jakiś sposób wykorzystać ją na swojej stronie internetowej? Odpowiadamy na wszystkie te pytania i wyjaśniamy, na czym polega jej funkcjonowanie – przeczytaj i dowiedz się wszystkiego na ten temat.

czytaj więcej

Customer journey, czyli jak zrozumieć użytkownika

Customer journey to – ogólnie mówiąc – spojrzenie na stronę oraz jej mechanizmy z perspektywy przeciętnego użytkownika. W jakim celu? Otóż jest to najlepszy sposób na to, aby poznać jego sposób poruszania się po stronie, a co za tym idzie – jej słabe punkty, mogące wpływać negatywnie na doświadczenie odbiorcy. Aby zrozumieć, jak powinna przebiegać customer journey oraz na co zwracać uwagę, potrzebne są szersze wyjaśnienia, które znajdziesz w poniższym tekście.

czytaj więcej

Design thinking – czym jest myślenie projektowe i jak je wykorzystać w swoim biznesie?

Myślenie projektowe” – czy to określenie coś Ci mówi? Jeśli nie, czas najwyższy to zmienić. Jest to bowiem metoda pozwalająca na odkrycie i wdrożenie innowacji, które sprawią, że Twój biznes rozkwitnie. Musisz jednak wiedzieć, jak podejść do tematu oraz w jaki sposób wykorzystać posiadane możliwości, aby osiągnąć swój cel. W poniższym tekście przybliżmy Ci ten temat oraz doradzimy najlepsze sposoby na jego wykorzystanie dla swoich potrzeb.

czytaj więcej

RODO i polityka prywatności – dlaczego są niezbędne na każdej stronie?

Każdy, kto kiedykolwiek przeglądał strony w Internecie, z pewnością natknął się przy wchodzeniu na nie na wyskakujące okienko, informujące o korzystaniu z plików cookies i przetwarzaniu danych użytkownika w celu personalizowania treści lub reklam. Pojawienie się takich okienek jest spowodowane koniecznością przestrzegania RODO, czyli rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Skąd się wzięło, na czym polega oraz dlaczego musisz mieć klauzulę o przetwarzaniu danych osobowych na swojej stronie?

czytaj więcej

One step checkout – dlaczego warto go wdrożyć w naszym e-commerce?

Aby sklep internetowy odniósł sukces, a klienci chętnie do niego wracali, niezbędne jest zadbanie o każdy jego element. Liczy się całość i nie można zapomnieć dosłownie o żadnym aspekcie – zaczynając od samego wyglądu sklepu, poprzez interfejs użytkownika, na procesie płatności kończąc. One step checkout to rozwiązanie właśnie dla tego ostatniego kroku procesu sprzedażowego. Na czym polega i czy warto je zaimplementować na swojej witrynie?

czytaj więcej

Wybór domeny internetowej – dlaczego to takie ważne?

Wybór domeny internetowej dla Twojego biznesu nie wydaje się trudnym zadaniem. Jednak gdy przychodzi do działania, okazuje się, że nieprzemyślana decyzja może mocno zaszkodzić rozwojowi strony, a co za tym idzie – firmy. Dlatego tak ważne jest, aby domena spełniała szereg wymogów i aby uniknąć błędów, które mogą pojawić się podczas jej wyboru.

Jakie to wymogi i jakie to błędy? O tym w dalszej części artykułu – przeczytaj i dowiedz się tego!

czytaj więcej

Rebranding Webiso – case study

Chociaż na rynku istniejemy już od ponad 12 lat, nie ustajemy w zadawaniu sobie pytania nad celem naszej działalności i misją, która daje nam motywację do codziennego wysiłku. Chcąc zyskać większą świadomość w tym zakresie, ostatnie miesiące przeznaczyliśmy na opracowywanie kultury firmy, czego widocznym efektem był rebranding i gruntowne odświeżenie naszego wizerunku. Zapraszamy do zapoznania się z krótkim case study tego procesu!

czytaj więcej

Metodyki zarządzania projektami informatycznymi – poznaj najważniejsze!

Metodyka zarządzania projektem informatycznym to z góry ustalony sposób prowadzenia takiego projektu – organizacji pracy, rozkładu zadań, realizacji poszczególnych etapów, kontaktu z klientem czy rozplanowania czasowego. Najczęściej za wprowadzenie wybranej metodyki w danym projekcie odpowiedzialny jest project manager lub inna osoba zajmująca się jego koordynacją.

czytaj więcej

Prezentacja – niezbędny etap podczas wdrażania strony www #4 – prezentacja i poprawki

Niezwykle ważnym etapem w procesie tworzenia strony www stanowi jej prezentacja – zarówno przed całym teamem odpowiedzialnym za wdrożenie, jak i przed klientem. To doskonały moment, żeby przejrzeć się, jaki efekt przyniosły dotychczasowe prace nad stroną, oraz zastanowić się, co jeszcze można zrobić, aby ostateczny kształt witryny był jak najbardziej zadowalający dla zleceniodawcy.

czytaj więcej

O czym musisz wiedzieć, zanim zlecisz stronę www? #1 – specyfikacja

Postanowiłeś, że chcesz mieć nową stronę internetową? Znakomicie! Nie oznacza to jednak końca podejmowania kolejnych decyzji – w zasadzie jest to dopiero ich początek. Pierwszym etapem wdrożenia strony www powinno być bowiem opracowanie szczegółowej jej specyfikacji – bez niej witryna będzie nieprzemyślana, a co za tym idzie, nieskuteczna.

czytaj więcej

Co składa się na koszt strony internetowej?

Kiedy przeglądamy Internet w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie, „ile kosztuje strona www”, możemy zauważyć, że ceny za tworzenie stron internetowych oferowane przez różne agencje mogą się od siebie znacząco różnić. Z czego wynika ta rozbieżność?
czytaj więcej

Jak nie naruszyć praw autorskich, publikując zdjęcia w sieci?

Nie ulega wątpliwości, że Internet to studnia bez dna, jeśli chodzi o wyszukiwanie rozmaitych materiałów. Przy odrobinie wysiłku możemy znaleźć niemal wszystko, co chcemy – teksty, obrazy, muzykę, filmy... Nie dajmy się jednak zwieść tej różnorodności – to, że coś jest dostępne w sieci, wcale nie musi oznaczać, że możemy z tego w dowolny sposób korzystać.

czytaj więcej

Kiedy warto zdecydować się na nową stronę internetową?

Czasem okazuje się, że nasza strona internetowa nie spełnia już naszych oczekiwań, a co ważniejsze – oczekiwań jej użytkowników. W takich sytuacjach konieczna może się okazać gruntowna modernizacja witryny lub nawet – postawienie nowej strony. Kiedy podjąć taką decyzję?

czytaj więcej

Czym jest CMS i kiedy warto się na niego zdecydować?

Rynek technologii internetowych zmienia się w błyskawicznym tempie. Wśród wielu narzędzi, które umożliwiają bardziej sprawną pracę programistom, są i takie, które pozwalają także osobom nietechnicznym na tworzenie stron internetowych i zarządzanie nimi – mowa tutaj m.in. o CMS-ach. Czym są i w jakich sytuacjach znajdują one zastosowanie?

czytaj więcej

Co to jest RWD i dlaczego warto zadbać, by nasza strona była responsywna?

Dziś chyba nikogo nie trzeba przekonywać o tym, że responsywność to must have na każdej stronie internetowej. Statystyki pokazują, że w zeszłym roku niemal 60% ruchu sieciowego wygenerowano właśnie na urządzeniach mobilnych. Przeglądamy sieć na swoich smartfonach i tabletach w drodze do pracy czy na uczelnię, robiąc zakupy czy spacerując z psem. Jak zadbać o to, by nasza witryna zawsze wyglądała dobrze, bez względu na wymiary sprzętu, na jakim ją wyświetlamy?

czytaj więcej

Co to jest page speed i jak zwiększyć szybkość ładowania się naszej strony?

Znasz to uczucie, gdy strona ładuje się w żółwim tempie? Nic tak nie obniża komfortu korzystania z danej witryny internetowej jak konieczność czekania przez długi czas na wgranie się wszystkich treści i grafik. Kiepski page speed (ang. prędkość strony) nie tylko jednak obniża komfort użytkowników z przeglądania naszej witryny (UX), ale wpływa także niekorzystnie na naszą pozycję w rankingu Google.

czytaj więcej

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Prowadzisz sklep internetowy, jednak sprzedaż pozostaje bez zmian? A może chcesz rozpocząć taką działalność i zależy Ci na tym, aby dobrze zacząć? Tym razem przedstawimy Ci kilka propozycji działań, które mogą pomóc Ci rozwinąć sprzedaż. Będą to jednak podstawy – bo przecież marketing internetowy daje ogrom możliwości.
czytaj więcej

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Webiso Domiński, Maziarz Sp. J. z siedzibą w Krakowie, ul. Tatarska 5, NIP: 677-234-88-58. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pytania i wnioski zawarte w formularzu kontaktowym. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne, aby otrzymywać odpowiedzi od Administratora. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, co oznacza, że przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora. Prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest komunikacja z użytkownikami strony internetowej. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do udzielenia Pani/Panu odpowiedzi na pytania i wnioski. Pani/Pana dane osobowe mogą być też przetwarzane po tym czasie, do upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Ma Pani/Pan również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Bezpłatna wycena

Chcesz rozwinąć swój biznes? Porozmawiajmy!

    Ogólne rozporządzenie o ochronie danych ?