
Blog: strony internetowe webiso #więcej


Jak wygląda Internet w 2022 roku? Krótki przegląd
W latach 90. XX wieku rzeczy takie jak możliwość prowadzenia rozmowy wideo czy błyskawicznego znalezienia poszukiwanych informacji były tylko pomysłami rodem z powieści i filmów science fiction. Jednak po „rewolucji internetowej” w pierwszej dekadzie XXI wieku do wielu tych technologii się przyzwyczailiśmy i nie stanowią one niczego niezwykłego.

Mobile first – dlaczego warto dbać o użytkowników urządzeń mobilnych?
Nie jest tajemnicą, że kolosalna liczba osób używa do przeglądania sieci urządzeń mobilnych, a zwłaszcza smartfonów. Jak podają statystyki, w ten sposób Internet „odwiedza” codzienne ponad 56% Polaków! Oznacza to, że smartfon jest źródłem informacji i rozrywki dla ponad 15 mln osób.

Wszystko, co musisz wiedzieć o hostingu i serwerze FTP
Każda osoba, która chce mieć własną stronę internetową, musi znać dwa istotne terminy: „hosting” oraz „serwer FTP”. Są one niezwykle istotne przy prowadzeniu witryny i dobrze wiedzieć, czego dotyczą. I to właśnie te dwie kwestie omawiamy w tym artykule. Gwarantujemy, że po jego lekturze zagmatwane do tej zagadnienia techniczne staną się dla Ciebie zrozumiałe!

Pamięć cache – czym jest i do czego służy na stronie www?
Czytając artykuły dotyczące stron internetowych, poradniki związane z optymalizacją systemu operacyjnego oraz inne teksty związane z IT, możemy natknąć się na określenie „pamięć cache”. Co ono właściwie oznacza? Jaki ma wpływ na działanie laptopa, komputera i smartfona? I czy można w jakiś sposób wykorzystać ją na swojej stronie internetowej? Odpowiadamy na wszystkie te pytania i wyjaśniamy, na czym polega jej funkcjonowanie – przeczytaj i dowiedz się wszystkiego na ten temat.

Customer journey, czyli jak zrozumieć użytkownika
Customer journey to – ogólnie mówiąc – spojrzenie na stronę oraz jej mechanizmy z perspektywy przeciętnego użytkownika. W jakim celu? Otóż jest to najlepszy sposób na to, aby poznać jego sposób poruszania się po stronie, a co za tym idzie – jej słabe punkty, mogące wpływać negatywnie na doświadczenie odbiorcy. Aby zrozumieć, jak powinna przebiegać customer journey oraz na co zwracać uwagę, potrzebne są szersze wyjaśnienia, które znajdziesz w poniższym tekście.

Design thinking – czym jest myślenie projektowe i jak je wykorzystać w swoim biznesie?
„Myślenie projektowe” – czy to określenie coś Ci mówi? Jeśli nie, czas najwyższy to zmienić. Jest to bowiem metoda pozwalająca na odkrycie i wdrożenie innowacji, które sprawią, że Twój biznes rozkwitnie. Musisz jednak wiedzieć, jak podejść do tematu oraz w jaki sposób wykorzystać posiadane możliwości, aby osiągnąć swój cel. W poniższym tekście przybliżmy Ci ten temat oraz doradzimy najlepsze sposoby na jego wykorzystanie dla swoich potrzeb.

RODO i polityka prywatności – dlaczego są niezbędne na każdej stronie?
Każdy, kto kiedykolwiek przeglądał strony w Internecie, z pewnością natknął się przy wchodzeniu na nie na wyskakujące okienko, informujące o korzystaniu z plików cookies i przetwarzaniu danych użytkownika w celu personalizowania treści lub reklam. Pojawienie się takich okienek jest spowodowane koniecznością przestrzegania RODO, czyli rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Skąd się wzięło, na czym polega oraz dlaczego musisz mieć klauzulę o przetwarzaniu danych osobowych na swojej stronie?

One step checkout – dlaczego warto go wdrożyć w naszym e-commerce?
Aby sklep internetowy odniósł sukces, a klienci chętnie do niego wracali, niezbędne jest zadbanie o każdy jego element. Liczy się całość i nie można zapomnieć dosłownie o żadnym aspekcie – zaczynając od samego wyglądu sklepu, poprzez interfejs użytkownika, na procesie płatności kończąc. One step checkout to rozwiązanie właśnie dla tego ostatniego kroku procesu sprzedażowego. Na czym polega i czy warto je zaimplementować na swojej witrynie?

Wybór domeny internetowej – dlaczego to takie ważne?
Wybór domeny internetowej dla Twojego biznesu nie wydaje się trudnym zadaniem. Jednak gdy przychodzi do działania, okazuje się, że nieprzemyślana decyzja może mocno zaszkodzić rozwojowi strony, a co za tym idzie – firmy. Dlatego tak ważne jest, aby domena spełniała szereg wymogów i aby uniknąć błędów, które mogą pojawić się podczas jej wyboru.
Jakie to wymogi i jakie to błędy? O tym w dalszej części artykułu – przeczytaj i dowiedz się tego!

Rebranding Webiso – case study
Chociaż na rynku istniejemy już od ponad 12 lat, nie ustajemy w zadawaniu sobie pytania nad celem naszej działalności i misją, która daje nam motywację do codziennego wysiłku. Chcąc zyskać większą świadomość w tym zakresie, ostatnie miesiące przeznaczyliśmy na opracowywanie kultury firmy, czego widocznym efektem był rebranding i gruntowne odświeżenie naszego wizerunku. Zapraszamy do zapoznania się z krótkim case study tego procesu!

Metodyki zarządzania projektami informatycznymi – poznaj najważniejsze!
Metodyka zarządzania projektem informatycznym to z góry ustalony sposób prowadzenia takiego projektu – organizacji pracy, rozkładu zadań, realizacji poszczególnych etapów, kontaktu z klientem czy rozplanowania czasowego. Najczęściej za wprowadzenie wybranej metodyki w danym projekcie odpowiedzialny jest project manager lub inna osoba zajmująca się jego koordynacją.

Technologie w tworzeniu stron internetowych – poznaj najważniejsze!
Podczas tworzenia stron www wykorzystywanych jest wiele technologii, które wzajemnie ze sobą współpracują. I chociaż każda z nich odpowiada za coś innego, razem składają się na sprawnie funkcjonującą witrynę. Jakie narzędzia IT wykorzystywane są najczęściej podczas tworzenia strony?

6 działań, które musisz podjąć po wdrożeniu strony #5 – utrzymanie
Myli się ten, kto sądzi, że prace nad stroną internetową kończą się w momencie jej wdrożenia. Właściwie – dopiero kiedy umieścimy stronę w Internacie, powinniśmy podjąć szereg działań, aby nasza strona funkcjonowała poprawnie. O jakich działaniach mowa?

Prezentacja – niezbędny etap podczas wdrażania strony www #4 – prezentacja i poprawki
Niezwykle ważnym etapem w procesie tworzenia strony www stanowi jej prezentacja – zarówno przed całym teamem odpowiedzialnym za wdrożenie, jak i przed klientem. To doskonały moment, żeby przejrzeć się, jaki efekt przyniosły dotychczasowe prace nad stroną, oraz zastanowić się, co jeszcze można zrobić, aby ostateczny kształt witryny był jak najbardziej zadowalający dla zleceniodawcy.

Jak wygląda implementacja strony www? #3 – wdrożenie
Gdy już mamy dokładną specyfikację naszej przyszłej strony oraz jej projekt graficzny, możemy przystąpić do kluczowego etapu, czyli jej implementacji. Właściwie – nie my, ale zespół developerski.

O czym musisz wiedzieć, zanim zlecisz stronę www? #1 – specyfikacja
Postanowiłeś, że chcesz mieć nową stronę internetową? Znakomicie! Nie oznacza to jednak końca podejmowania kolejnych decyzji – w zasadzie jest to dopiero ich początek. Pierwszym etapem wdrożenia strony www powinno być bowiem opracowanie szczegółowej jej specyfikacji – bez niej witryna będzie nieprzemyślana, a co za tym idzie, nieskuteczna.

5 kroków do wdrożenia strony internetowej
W powszechnym rozumieniu stworzenie strony internetowej sprowadza się do napisania przez programistę kodu. Nic bardziej mylnego!

Co składa się na koszt strony internetowej?

Jak nie naruszyć praw autorskich, publikując zdjęcia w sieci?
Nie ulega wątpliwości, że Internet to studnia bez dna, jeśli chodzi o wyszukiwanie rozmaitych materiałów. Przy odrobinie wysiłku możemy znaleźć niemal wszystko, co chcemy – teksty, obrazy, muzykę, filmy... Nie dajmy się jednak zwieść tej różnorodności – to, że coś jest dostępne w sieci, wcale nie musi oznaczać, że możemy z tego w dowolny sposób korzystać.

Kiedy warto zdecydować się na nową stronę internetową?
Czasem okazuje się, że nasza strona internetowa nie spełnia już naszych oczekiwań, a co ważniejsze – oczekiwań jej użytkowników. W takich sytuacjach konieczna może się okazać gruntowna modernizacja witryny lub nawet – postawienie nowej strony. Kiedy podjąć taką decyzję?

Landing page – co to jest i jak pomoże Twojemu biznesowi generować większe zyski?
Jeśli mamy konkretny cel biznesowy związany z funkcjonowaniem naszej marki online, taki jak na przykład sprzedaż nowego produktu, promocja wydarzenia czy też pozyskanie nowych leadów, landing page jest idealnym rozwiązaniem. Czym są strony docelowe i jakie korzyści mogą one przynieść naszemu biznesowi?

Czym jest CMS i kiedy warto się na niego zdecydować?
Rynek technologii internetowych zmienia się w błyskawicznym tempie. Wśród wielu narzędzi, które umożliwiają bardziej sprawną pracę programistom, są i takie, które pozwalają także osobom nietechnicznym na tworzenie stron internetowych i zarządzanie nimi – mowa tutaj m.in. o CMS-ach. Czym są i w jakich sytuacjach znajdują one zastosowanie?

Pandemia a e-commerce – jak koronawirus wpłynął na handel online?
Koronawirus dotknął niemal wszystkie gałęzie gospodarki – niemal, bo jest branża, dla której pandemia oznaczała prawdziwy rozkwit. Mowa tu o e-commerce – w okresie dystansu społecznego, gdy izolacja stała się zarówno koniecznością, jak i potrzebą, przenieśliśmy nasze zakupy do Internetu.

Co to jest RWD i dlaczego warto zadbać, by nasza strona była responsywna?
Dziś chyba nikogo nie trzeba przekonywać o tym, że responsywność to must have na każdej stronie internetowej. Statystyki pokazują, że w zeszłym roku niemal 60% ruchu sieciowego wygenerowano właśnie na urządzeniach mobilnych. Przeglądamy sieć na swoich smartfonach i tabletach w drodze do pracy czy na uczelnię, robiąc zakupy czy spacerując z psem. Jak zadbać o to, by nasza witryna zawsze wyglądała dobrze, bez względu na wymiary sprzętu, na jakim ją wyświetlamy?

Co to jest page speed i jak zwiększyć szybkość ładowania się naszej strony?
Znasz to uczucie, gdy strona ładuje się w żółwim tempie? Nic tak nie obniża komfortu korzystania z danej witryny internetowej jak konieczność czekania przez długi czas na wgranie się wszystkich treści i grafik. Kiepski page speed (ang. prędkość strony) nie tylko jednak obniża komfort użytkowników z przeglądania naszej witryny (UX), ale wpływa także niekorzystnie na naszą pozycję w rankingu Google.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Webiso partnerem IT Hutnika Kraków!
Webiso zostało partnerem IT klubu piłkarskiego Hutnik Kraków. Zapraszmy do zapoznania się z opisem tego, na co zwracaliśmy uwagę, pracując nad stroną!

Certyfikat SSL – dlaczego jest niezbędny na Twojej stronie internetowej
W tym artykule spróbujemy przekazać Ci podstawowe informacje na temat certyfikatu SSL. Wskażemy, jak bardzo jest ważny – nie tylko ze względu na bezpieczeństwo, ale również na proces sprzedażowy.