Nie jest tajemnicą, że większość ludzi to wzrokowcy, dlatego najłatwiej zapamiętać im to, co zobaczą. Jeśli będzie to oryginalna, wpadająca w oko grafika lub kompozycja elementów wizualnych, wówczas zostanie z nami na dłużej i będziemy trwale kojarzyć ją z daną marką, produktem lub usługą.
„Persona” to po prostu „osoba”. Ale z dodatkiem „UX” to już całkiem co innego, choć jakby… to samo. Mamy tu bowiem do czynienia z wykreowaną na potrzeby produktu personifikacją, będącą niejako syntezą osób potencjalnie zainteresowanych jego nabyciem bądź użytkowaniem. Jak się wykorzystuje taki wirtualny byt? I co równie istotne – w jaki sposób się go tworzy? Odpowiadamy na wszystkie pytania – przeczytaj i dowiedz się tego!
Customer journey to – ogólnie mówiąc – spojrzenie na stronę oraz jej mechanizmy z perspektywy przeciętnego użytkownika. W jakim celu? Otóż jest to najlepszy sposób na to, aby poznać jego sposób poruszania się po stronie, a co za tym idzie – jej słabe punkty, mogące wpływać negatywnie na doświadczenie odbiorcy. Aby zrozumieć, jak powinna przebiegać customer journey oraz na co zwracać uwagę, potrzebne są szersze wyjaśnienia, które znajdziesz w poniższym tekście.
„Breadcrumbs” to w dosłownym tłumaczeniu z języka angielskiego „okruszki chleba”. Ale co mogą mieć wspólnego okruchy chleba z Internetem? Otóż tym terminem określa się istotne elementy dobrze zaprojektowanej strony internetowej. Czym są, jakie jest ich działanie i jakie powinny być prawidłowe „okruszki”? Wyjaśniamy i doradzamy – zobacz już teraz!
Praca UX designera jest bardzo specyficzna. Wiąże się z tym także stosowanie odpowiednich, specjalistycznych narzędzi do działania. I jak w każdej pracy związanej z programowaniem, także i tutaj mamy szeroki wybór propozycji. Spośród nich wyłoniliśmy pięć uznawanych za najlepsze do zadań związanych z UX designem. Dowiedz się, w jaki sposób mogą pomoc w wykonywaniu obowiązków związanych z tym stanowiskiem oraz czym poszczególne programy różnią się od siebie.
„UX” to skrótowiec od angielskich słów „User Experience”, czyli „doświadczenie użytkownika”. „Researcher” oznacza natomiast „badacza”. Czym właściwie zajmuje się taka osoba? Z jakich narzędzi korzysta, aby stworzyć najlepsze środowisko dla użytkowników stron internetowych? Odpowiadamy na te pytania – zobacz i dowiedz się tego!
Mówiąc „grafika w sieci”, mamy zazwyczaj na myśli zdjęcia i ilustracje zdobiące daną witrynę internetową. Zasadniczo jest to prawda, jednak… nie cała. Dlaczego? Otóż grafika to także design strony, ikonki, przyciski i inne elementy wizualne – zarówno interaktywne, jak i statyczne. Ponadto dzieli się ona na wektorową i rastrową. Dla osoby prowadzącej lub tworzącej witrynę ważne jest także to, aby grafika wspierała SEO i była legalna.
„QA” to skrót od angielskich słów „Quality Assurance”. Po polsku jest to po prostu „zapewnienie jakości”. W przypadku strony internetowej ma to na celu zagwarantowanie jej sprawnego działania, a odwiedzającym ją użytkownikom – jak najlepszego doświadczenia (User Experience) podczas spędzania na niej czasu. Przełoży się to na zadowolenie internautów, a w dłuższej perspektywie będzie mieć pozytywny wpływ na jej konwersję i ruch na niej.
W jaki sposób przeprowadza się testy jakości strony? Dlaczego warto poświęcić na nie czas i środki? Czytaj dalej!
Projektowanie strony internetowej to konieczność nieustannego podejmowania rozmaitych decyzji projektowych. Web designer na etapie przygotowywania projektu graficznego ustala wygląd poszczególnych widoków i składających się na nie sekcji, ich wzajemne ułożenie, a także – kolorystykę strony.
W poprzednim wpisie blogowym mówiliśmy o specyfikacji jako pierwszym elemencie tworzenia strony internetowej. Dziś przyjrzymy się bliżej kwestii tworzenia koncepcji graficznej – jest to proces o wiele bardziej złożony niż zwykłe dobieranie kolorów czy efektów wizualnych, jak często potocznie się o nim myśli.
Najogólniej mówiąc, UX (ang. user experience), jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się dbaniem o pozytywne doświadczenia użytkownika płynące z użytkowania danego produktu. Choć w zasadzie dziedzina ta dotyczy niemal każdego rodzaju wytworów człowieka, szczególną popularność zdobyła ona w szeroko pojętym świecie IT – najczęściej o user experience mówi się w kontekście projektowania aplikacji, sklepów i serwisów internetowych, oprogramowania lub urządzeń elektronicznych.
UX writing to w ostatnim jedno z najmodniejszych haseł w szeroko pojętym świecie IT. I choć intuicyjnie domyślamy się, co może ono oznaczać – i UX, i writing brzmią bowiem znajomo, to jednak warto zastanowić się przez chwilę, co dokładnie kryje się pod tym pojęciem i czemu zawdzięcza ono swą popularność.
Zapewne zdarzyło Ci się wejść na daną stronę internetową, a już po kilku sekundach ją opuścić… Czy wiesz, że tzw. współczynnik odrzuceń można zminimalizować? Ten artykuł powstaje właśnie po to, abyś wiedział, w jaki sposób rozmieścić najważniejsze informacje na stronie. Poznasz również te elementy, których nigdy na stronie nie powinno zabraknąć.
Przeglądasz strony internetowe? No właśnie – przeglądasz. I tu już masz odpowiedź, dlaczego projekt graficzny jest tak ważny! Komunikaty czy hasła reklamowe, które kierujesz do klienta, również mają duże znaczenie, jednak to właśnie projekt graficzny strony internetowej determinuje pierwsze wrażenie Twojego klienta.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Webiso Domiński, Maziarz Sp. J. z siedzibą w Krakowie, ul. Tatarska 5, NIP: 677-234-88-58. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielania odpowiedzi na Pani/Pana pytania i wnioski zawarte w formularzu kontaktowym. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne, aby otrzymywać odpowiedzi od Administratora. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, co oznacza, że przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora. Prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest komunikacja z użytkownikami strony internetowej. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do udzielenia Pani/Panu odpowiedzi na pytania i wnioski. Pani/Pana dane osobowe mogą być też przetwarzane po tym czasie, do upływu terminów przedawnienia ewentualnych roszczeń. Ma Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Ma Pani/Pan również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie przez Administratora Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy dotyczące przetwarzania danych osobowych. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.